Köpa en billig cykel

Bukefalos 30 år!

Emtherlia

Trådstartare
Efter att ha trixat med min gamla cykel och lagt ner alldeles för mycket pengar på den så har jag tröttnat. Jag behöver en ny cykel men jag vill ärligt talat inte betala särskilt mycket. Jag vill ha en treväxlad damcykel, det är allt. :)

Hur är cyklarna från exempelvis Biltema och Jula? Är de stabila och bekväma att cykla på? Andra förslag? Jag vet att Blocket och marketplace finns men nu är jag ute efter en ny cykel.

Min man har en Yosemite. Den gör sitt jobb. Han är inte missnöjd. Han har haft den så länge vi varit ihop, så minst tio år

Efter att ha trixat med min gamla cykel och lagt ner alldeles för mycket pengar på den så har jag tröttnat. Jag behöver en ny cykel men jag vill ärligt talat inte betala särskilt mycket. Jag vill ha en treväxlad damcykel, det är allt. :)

Hur är cyklarna från exempelvis Biltema och Jula? Är de stabila och bekväma att cykla på? Andra förslag? Jag vet att Blocket och marketplace finns men nu är jag ute efter en ny cykel.
Jag har en jättefin från Biltema. Fick den i födelsedagspresent för ett par år sedan. Den är jättetrevlig men lite tungcyklad. Men det är det enda. I övrigt är det verkligen mkt cykel för pengarna.

I den mån jag läst om det har jag fått intrycket av att XXLs märke, White, ska vara billigare än många andra men inte alls dåliga.

(med det sagt vägde barncykeln vi köpte billigt där ett ton. Men många säger att deras vuxenmärke är ok. Och du ville ju inte ha snabb och lättcyklad utan stabil och bekväm så)

Senast ändrad:
I den mån jag läst om det har jag fått intrycket av att XXLs märke, White, ska vara billigare än många andra men inte alls dåliga.

(med det sagt vägde barncykeln vi köpte billigt där ett ton. Men många säger att deras vuxenmärke är ok. Och du ville ju inte ha snabb och lättcyklad utan stabil och bekväm så)
Jag har en White från XXL med 8 växlar som jag köpte våren 2022. Cyklade till stallet fram o tillbaka i två år, ca 18km fram och tillbaka, nästan varje dag. Nu går den mest hemma i stan men flera gånger i veckan och den gör absolut jobbet fortfarande! En släkting har fixat bromsarna för de var helslut och jag har haft punka en gång. Det är min första riktiga cykel men jag har varit nöjd.
Min mamma har avverkat många från biltema (hon har inget körkort) och tror hon är klart mer nöjd med den sista hon köpte nu, som är en lite dyrare modell men ingen värsting. Men de står alltid ute. Min står i varm källare och känns frisk.

Liknande trådar

• Privatleasing eller köpa?
  • Jag och min far
  • Problematisk Chef
  • Köpa billig bil?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat