Bukefalos 28 år!

Koppla laptop till tv

Angel

Trådstartare
Undrar om någon har bättre koll på hur man gör:confused:?
Jag har en laptop som jag vill kunna koppla till tvn för att kunna titta på film osv.
Grafikkortet har tv-out (enligt dell) men det finns inget s-video uttag på datorn. Går det att lösa på nåt sätt iaf??
Vad behöver man då för kablar och liknande?
 
Sv: Koppla laptop till tv

vilka uttag finns då?

finns det en composit kanske (gul)?

eller är det VGA?
 
Sv: Koppla laptop till tv

Har VGA uttag både på tvn och datorn. Går det att använda en vga-vga kabel då? Finns det andra sätt som ger bättre bild?
 
Sv: Koppla laptop till tv

composit blir nog bättre, TROR jag...

om du har en ljudkabel, röd-vit eller röd-svart i bägge ändar så kan du testa en sån!

du KAN behöva ändra i windows så att den visar på extern skärm.. jag har mac å den känner av per automatik, vet inte hur PC funkar riktigt...

har inte dell tel-support? isf kanske du kan ringa dem om själva inställningen?
 
Sv: Koppla laptop till tv

Vi kör VGA till VGA från laptoppen till tv:en.
Och en ljud kabel.

Funkar TOPPEN.:banana:
 
Sv: Koppla laptop till tv

Vad är det för sorts ljudkabel då? Finns det någon sorts speciell eller är det nåt likande som den man har mellan datorn och högtalarna?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Koppla laptop till tv

*kl*

Jag har ett vga uttag på dator och vill använda datorn som dvd-spelare till tv i sommarstugan. Tvn har bara scartuttag och antenuttag. Min dator har inga andra uttag än vga,usb,nätverk inget annat!

Var får jag tag i en vga - scart kabel ? :D Eller finns där någon annan lösning.

Svara fort!

Mvh
Emma
 
Sv: Koppla laptop till tv

Tänkte om här ! Om man tar en vga => scart. Får man bild på tvn (?), men inget ljud(?). Kan jag inte då använda högtalarna på datorn och spela ljudet ?

Mvh
Emma
 
Sv: Koppla laptop till tv

sån kabel köpte jag på biltema (scart-vga) dock vet jag inte om det funkar än..har inte hunnit prova eftersom jag inte kommit åt att ändra tille xtern skärn eftersom byte från vista till xp ställde till den med en del inställningar...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så oteknisk att jag tänkte att jag frågar här innan jag skämmer ut mig i nån butik. Min datorskärm gick sönder i förrförra...
2
Svar
23
· Visningar
1 732
Senast: Habina
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
7 978
Senast: Bee
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 542
Senast: Blyger
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 226
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp