S
Svanhild
Funderar på hur ni kör i backar? Skritt ner gäller för mig men upp travar JAG gärna men hästarna vill hellre skritta... hur kör ni?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
varför vill du trava uppför??
Det beror på vad jag vill träna! Hästarna vill helst ta fart och trava eller galoppera uppför och ibland får de det. Men ibland vill man ju träna "segdragarmusklerna" och då blir det skritt i backarna.
För det mesta skrittar jag nerför, men ibland travar jag där också (om det inte är väldigt brant). Blir ju andra muskler som tränas då, när de samlar upp traven och håller emot.
Funderar på hur ni kör i backar? Skritt ner gäller för mig men upp travar JAG gärna men hästarna vill hellre skritta... hur kör ni?
Är det inte så att det är enklare för hästen att springa fort uppför. När en riktig skritt i framotbjudning funkar uppför. Blir travet bättre. Jag försöker alltid att ta en lugn trav i form mer åt jog när det är uppför. Jag tror att hästen kompenserar brist på styrka med att springa fort.