Sv: Korkade misstag vi alla gjort
Haha hornen är hopplösa, har själv fastnat ett antal gånger. Har en film när min syster fastnar förra vintern , inte lika extremt, bara jackan som hakade fast.
(min polla står sen och retar min syster vilket jag inte ser för så får man inte göra
) Jag märker nu efter tidigare historier och detta hur utsatt min syster blivit av mig och hästarna, inte konstigt att hon inte kommer med till stallet längre
http://www.youtube.com/watch?v=5AEF8BI-VEA&feature=player_embedded
Haha, har gjort nästan exakt samma sak! Var nästan hemma efter en uteritt och skulle hoppa av för att leda hästen de sista 100 metrarna upp till stallet. Sagt och gjort låter jag hästen skritta på, lutar mig fram för att hoppa av, svingar benet över sadeln och blir hängande på sidan med bhn fast i sadelhornet, och inte nog med det, alla kläder på överkroppen - inklusive bhn - uppe vid halsen med brösten fritt flygande i sommarvädret
Hästen reagerar inte nämnvärt men jag kommer verkligen ingenstans, bara hänger där halvvägs nere och sprattlar. Efter någon minuts strypning och panik lyckas jag få in foten i stigbygeln och lyckas dra mig upp igen (och på köpet dra sönder bhn), dölja brösten igen och därefter skräckslaget kika mig om så ingen sett mig. Men det var lugnt
En annan fin historia jag minns är när jag som 12-åring var medryttare på en jävligt envis fjording, som enligt ägaren var sååå snäll och alltid stod lös i boxen under ryktning. Tyvärr blev fjordingen lite lockad av friheten utanför stallet och utan en förvarning tar hon ett skutt ut ur både box och stall och sätter full fräs upp för grusvägen. Bara det att jag sprang efter med ett järngrepp i svansen, precis när ägaren kommer ut ur boningshuset och vrålar efter mig. Vilken syn... slutade väl till slut...
Haha hornen är hopplösa, har själv fastnat ett antal gånger. Har en film när min syster fastnar förra vintern , inte lika extremt, bara jackan som hakade fast.