abc

Trådstartare
Förlorar kornkross näringen om det står länge
efter att det blivit krossat ?
Hur snabbt bör man förbruka det ?
 
Håller ngt längre på vintern upp till 3 veckor, sommaren när det är varmt kortare tid, dvs max 1,5- 2 veckor.
Jag hade kornkross ett tag till min förra häst, men räknade ut en ny fungerande foderstat till slut eftersom
jag hela tiden fick slänga det jag köpte (på Granngården).
Kornet blev gammalt eftersom han inte åt så mkt.

Kan man pressa själv är det ju bra, underlättar det ju betydligt.

//
:)
 
Har också funderat på detta eftersom jag är den enda i stallet som vill fodra med korn...En säck räcker en månad till min bäbis, så det hinner ju i så fall bli gammalt. Om man köper korn på säck är det ju krossat redan, och dom säckarna lär ju finnas hos handlaren i mer än två-tre veckor. Nån som vet när sådant korn krossas?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
800
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Var nån som sa att torrfoder (öppnad förpackning) bör förvaras i frys om man inte förbrukar paketet inom 20 dagar. Vet nån om det...
Svar
8
· Visningar
1 012
Senast: Acto
·
Mat Någon som har tips om en bra helglunch runt Borås? Är en söndag och vi åker förbi Borgstena mot Borås längs väg 183 och sen väg 42...
Svar
1
· Visningar
168
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
601
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp