Tigertofflan
Trådstartare
Nu vill jag se bilder på korrekt lindade hästar (inför ett ridpass altså. Inte stallindor!)! Hur gör ni när ni lindar? Hur långt upp/ner? Vad för typ av lindor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så gör jag med, de få gånger jag lindar ben...piggis_83 skrev:Har lärt mig en gång i tiden och lindar fortf så.
Använder padd och vanliga lindor, inga hälften/hälften.
Lägger padden åt samma håll som lindan lindas. Ser till att paddens kant inte trycker mot senan och att padden är slät.
Sen börjar jag linda ungefär mitt på benet, lindar ner runt kotan och hela vägen upp där jag avslutar.
piggis_83 skrev:Har lärt mig en gång i tiden och lindar fortf så.
Lägger padden åt samma håll som lindan lindas. Ser till att paddens kant inte trycker mot senan och att padden är slät.
Sen börjar jag linda ungefär mitt på benet, lindar ner runt kotan och hela vägen upp där jag avslutar.
piggis_83 skrev:Har lärt mig en gång i tiden och lindar fortf så.
RebeckaKihlberg skrev:Jag har faktiskt vid flertalet tillfällen reagerat på att ridskoleelever inte kan linda, jag har fått lära mängder hur man gör och när det ska tävlas eller annat och jag råkar vara i stallet så blir jag så gott som alltid tillfrågad om jag inte kan linda deras hästar.
Hur ser de ut med den sortens utlärning på ridskolorna? slarvas det med sånt kanske?
Sorbe skrev:Här är en närmre bild!
![]()
Jag lindar alltså bara runt kotan![]()