Bukefalos 28 år!

Korsa gotlands får med finull?

S

_Sparris__

Är det någon som gjort det?
Funderade nästan på att göra det då jag skulle vilja ha lite mindre stickigt material att tova och spinna med, men fick mig en tankeställare idag då en jag träffade idag verkligen inte rekommenderade det.
Skulle tydligen inte bli nå bra, själv har jag ingen aning och är lite villrådig nu.

Tacksam för lite råd.
 
Sv: Korsa gotlands får med finull?

Vi har finull/dorset korsningar som nu går med en gotlandsbagge:) Vi hoppas på att det blir glansiga skinn och päls av baggen. De blir nog söta iallafall för tackorna är fläckiga:rofl:
 
Sv: Korsa gotlands får med finull?

Frågan är om det hjälper, om det blir mindre stickigt för att du korsar? jag vet inte, men jag vet att det bara är den allra finaste lockiga finullen som lockar uppköparna.

(du får gärna komma och hämta några säckar finull här om du vill, den står bara och väntar på att köras till tippen :angel: )
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 748
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 217
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
815
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 530
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp