Bukefalos 28 år!

Korta/ länga steg? Så svårt...

finapina

Trådstartare
Jag tycker det är supersvårt dethär med att rida med kortare / längre steg i trav o galopp. Lätt blir det ju att det går snabbare istället när man ska länga, spec. på lite stressig / het häst.I hoppning blir det ju helt på knas med fel antal språng....Suck. Tips o råd?
 
Sv: Korta/ länga steg? Så svårt...

Räkna takten tyst för dig själv i huvudet när du rider. Du ska kunna behålla samma takt när du länger eller kortar stegen, så fokusera på takten och rid den så att den inte rinner iväg.
 
Sv: Korta/ länga steg? Så svårt...

Om du kortar med tyglarna och länger med skänkeln så blir det lätt så att den går snabbare och långsammare.

Korta och läng genom att RIDA stegen istället. Använd dina magmuskler och visa hästen. Då behåller du takten bättre. Det är som att du med kroppen börjar rida längre steg eller kortare steg och hästen kommer hänga på.
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 566
Senast: Fiorano
·
Ridning Hej, Finns tips på hur man mjukar upp hästen fram? Min häst är stel/kort i båda fram i början av passet. Känns typ halt pga kort/stel...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 968
Senast: Noranovala
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 269
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp