Korthårig hund, pälsfällning?

Fibusen

Trådstartare
Nån här med tips på något som är effektivt att få bort all päls med på korthårig hund? Vi är inne i jordens pälsfällning! :crazy: Det är hundhår ÖVERALLT, trots att jag dammsuger en gång om dagen. Det ligger på bänkar, bord, soffan, och nästan så det ligger i det oöppnade bregottpaketet. Det här är HEMSKT!

Jag har i princip alltid haft korthåriga hundar (några staffar,boxer osv) men dom har inte alls haft denna mängd med päls som nuvarande har. Tidigare hundar har tex varit torra på 30 min efter bad, den här kan vara blöt i 3 timmar eller mer! Det är så mycket päls, och tät, trots att hon är korthårig! (Engelsk bulldog)

På lite längre päls (när vi hade golden) så funkade tex karda, men den tar ju inte så bra på den här korta pälsen..

Jag blir så frustrerad, dels att alla kläder blir fulla, att det känns som om man har hår i halsen JÄMT, men mest för att bonusbarnet som är här varannan vecka tidigare reagerat på hund som yngre, (ingen reaktion på min alls. Än så länge...) är rädd att det ska blossa upp något där igen när det är päls, päls, päls överallt! Jag försöker duscha hunden och torka golv innan han kommer, men nu känns det ju lönlöst då det räcker att hunden rör sig så blir det ett moln av päls bakom! :nailbiting:

Finns det något man kan använda för att få bort det mesta utomhus iallafall?!
 
Det funkar med en furminator endå alltså? :idea: Jag har kikat på sånna med tänkt att dom är för längre pälsar. Då ska jag absolut inhandla en sån! :up:

Ryktsten kostar bara en bråkdel så mycket och är nog bättre för den pälsen tänker jag efter att ha sett filmklippet. De kan bli lite dammiga och dassiga i pälsen precis efter man kört med ryktsten men det kan det vara värt för att få bort lös päls.
 
Ryktsten kostar bara en bråkdel så mycket och är nog bättre för den pälsen tänker jag efter att ha sett filmklippet. De kan bli lite dammiga och dassiga i pälsen precis efter man kört med ryktsten men det kan det vara värt för att få bort lös päls.

Jag får köpa en sån och testa, det är ju inga pengar endå om den skulle vara värdelös. Skulle jag bara få bort lite av allt så skulle jag vara nöjd för nu känns det som ett evighetsprojekt...
 
Min staffe brukar jag köra furminator på! Funkar bra!
Sen tycker jag att det är effektivt att duscha honom och sen gnugga honom länge med handduk efteråt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 893
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
567
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 742
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp