Bukefalos 28 år!

Korvmaskin.. och andra onödiga hushållsprylar.

Eloise

Trådstartare
Jag ska på studentfest på fredag, den blivande studenten är helt lyrisk över korvmaskinen som hans vän fick förra veckan när han tog studenten, nu försöker jag (med er fantastiska hjälp) att komma på någon liknande studentpresent som känns helt absurd att en nittonåring skulle ha, och använda.

Vad kan ni komma på för roliga grejer? =)
 
Absurt vet jag inte men sockervaddsmaskin, popcornmaskin, glassmaskin, äppelsvarv? Jag fick en Wilfa "snack collection" på mors dag och då är det en bordsgrill med utbytbara järn så att man kan göra toast, belgiska våfflor, vanliga våfflor, plättar, munkar, rån, panini m.m. Man köper järnen separat.
 
Jag använder min men ingen annan jag känner gör det, så den platsar nog som onödig hushållspryl: salladsslunga.
 
Glassmaskin låter som en superpresent. Den kan nog användas flitigt, det är inget stort projekt att göra glass och oftast blir det jättegott.
 
Jag/mamma använder saftmaja varje år när vi tar reda på alla bär och salladsslungan från IKEA använder jag alltid när jag sköljer sallad. Utmärkta uppfinningar. :)
 
Jag jobbar i en butik där vi säljer sockervaddsmaskiner, glassmaskiner och andra riktigt, riktigt onödiga, men roliga prylar som navelluddsborstar så jag har väl blivit lite avtrubbad inför deras "rolighetsfaktor"...

Tack för alla tips! :)
 
Jag ska på studentfest på fredag, den blivande studenten är helt lyrisk över korvmaskinen som hans vän fick förra veckan när han tog studenten, nu försöker jag (med er fantastiska hjälp) att komma på någon liknande studentpresent som känns helt absurd att en nittonåring skulle ha, och använda.

Vad kan ni komma på för roliga grejer? =)

Popcon poppare
 
Pastamaskin:idea: så att han och kompisen kan flytta ihop och äta hemgjord falukorv med makaroner om de ska studera vidare och få knaperstekt ekonomi.

dags att hålla min stora trut? JAPP
 
För att inte upprepa vad andra redan sagt (men min röst ligger också på glassmaskin!)..

Mjukglassmaskin
Slushmaskin

Annars är en lite dyrare mixer (runt 1000-lappen+) en bra present tycker jag. De som kostar lite blandar otroligt bra utan att de klumpar, fastnar osv både såser, smoothies, röror, barnmat (även om det kanske inte är aktuellt till studenten) och krossar även is till drinkar osv.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 535
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 664
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 671
Senast: Hoarfrost
·
Hundhälsa ...kring avlivning. Behöver egentligen lite bollande av tankar. Vet att det är dags alldeles snart, tyvärr. Har en äldre tik, 13 år...
Svar
2
· Visningar
720

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp