Kostnad fodringar och in/utsläpp

puppan2

Trådstartare
Hur mycket tycker ni att man skall/kan betala extra för in/utsläpp och alla fodringar måndag-fredag förutom kallhyran på 500/månad? Det är en tjej i stallet som jobbar sådana tider att hon inte kan vara med och dela på jobbet. Hon vill då gärna köpa denna hjälp istället. Vad kan vara rimligt att betala/månad? Det är ett litet trehästars stall i skogen.
 
600kr i månaden är en bra riktlinje tycker jag, beror förståss lite på vad det inkluderar. Men i det beloppet hade jag velat ha iaf 4 fodringar och täcke på/av vid ut/in-släpp.
 
Jag kan ju nämna att jag morgonfodrar 18 hästar mån-fre.Oavsett om det är vanliga vardagar eller röda helgdagar.Jag har 600:-/mån. för det jobbet.Dvs,30 kr/morgonfodring.
Inget utsläpp eller nått annat,eller jo förresten,jag tar betalt för täckesservice om nån vill ha det.(300 kr för täckesbyte på morgonen alla vardagar och 250 kr för täcke på,alla vardagar)
 
Hur lång tid tar en morgonfodring för dig?

Du får bara 20:- för varje morgonfodring.
600/30 = 20

10:- per täckesbyte skulle bara det gå på 600:- för 2 gånger om dagen.
 
Jag morgonfodrar alltså bara mån-fre,vilket gör att jag får 30 kr/fodring.Tar mig ungefär en 10 min. på morgonen.
Utöver det har jag 5 "täckeshästar",varav en betalar 300 kr,för hon vill byta från pyjamas till utetäcke,den andra betalar 250 kr och den slänger jag på ett utetäcke på,ibland sover han naken,ibland i pyjamas.Resterande "täckeshästar" är "mina",de sover nakna och får ett utetäcke på.Sammanlagd tid i stallet på morgonen är 15-20 min.
Jag byter inga täcken på eftermiddagen/kvällen,detta är endast på morgonen.Ägarna fixar själv resten.
Jag har lagt "täckespengarna" på denna nivå,just för att "slippa" få fler,det ingår inte i stallhyran och jag har bara tackat ja till morgonfodringarna för att hästarna skulle få längre ät-tid,mot för vad de fick förut.(Fodrades 6.30-6.45 och åkte ut i hagen 7.10-7.20,nu fodras de senast 6.05,och åker ut efter 7 nångång.)
 
jag betalar sexhundra i månaden för fyra fodringar om dagen, in och utsläp samt täckesbyten :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 258
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 972
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 191
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp