Bukefalos 28 år!

Kostnad för avlivning?

Sv: Kostnad för avlivning?

Jag har varit med om detta två gånger så jag vet precis hur det känns, det är det värsta jag har gjort i mitt 21 åriga liv... Det är 5 resp 3 år sen mina båda hästar galopperade vidare till Trapalanda, och det går fortfarande inte en dag utan att jag tänker på dem.....

Nu till sakfrågan: Vi valde att avliva dem hemma i deras hage, där de båda ligger begravda bredvid varandra. Jag skulle tro att det kostade 1500-2000:- för vet och ytterligáre någon tusing för att det skulle komma ut en person från länsstyrelsen och skriva intyg.

Men jag tror det var det bästa för mina hästar att få avsluta livet hemma i lugn och ro, usch mina tårar rinner nedför kinderna bara jag tänker på det. Önskar dej lycka till! Tänker på dej!

Hälsningar Karin
 
Sv: Kostnad för avlivning?

Jag hade oxå planerat att begrava mina gamlingar hemma, men allt blir ju inte alltid som planerat. Den som jag tvingades göra av med i lördags blev akut sjuk,och vi körde till helsingborg med honom. Även om han var gammal så ville jag ge honom en chans...Fast med tanke på utgången så kunde jag lika gärna avlivat hemma, och sluppit en skräckresa med en liggande sparkande häst i transporten.

Har en gamling kvar nu, är kanske lika bra att gräva en grop innan tjälen kommer ifall ngt skulle hända!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
1 036
Senast: liiinnea
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 296
Senast: lilstar
·
Hästvård Hej, någon här med erfarenhet av provtagning på mugg? Några frågor isåfall.🙂1. Hur länge hade hästen haft mugg innan det togs prov? 2...
Svar
8
· Visningar
749
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
32 072
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp