kostnad / parning

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Helenaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 163
H

Helenaa

hur gör ni om det är någon som vill para sin hund med eran hane? som ej är utställd eller nåt, men har väldigt bra stam, hur mycket tar man betalt?

jag är inte så insatt i det här och nu har jag en som vill att min hund ska bli pappa.:crazy:

min hund är en dansk-svensk gårdshund, som har väldigt bra stam, men ej utställd pga att förra ägaren inte var intresserad och jag har inte gjort det heller.

det ska väl inte vara gratis ? :smirk:

Sv: kostnad / parning

Vad jag har förstått kan man endera "kräva" en valp ur kullen eller en summa per valp som föds. sedan vad som är rimligt vet jag inte, antar att det är olika.

Sv: kostnad / parning

Jag har nyss parat min ena tik. Hanhundsägaren tog 1500 i parningsavgift och sen 1000 kr per levande valp, som lever efter 4 veckor efter födseln.
Förra parningen tog hanägaren 1000 parningsavg och 1000 kr per valp som var levande efter 2 veckor.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 399
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 120
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 310
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 998
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka