Kräkningar

Nenne1

Trådstartare
Min västgötaspets som är en synnerligen robust och frisk kille ägnade förrgår natt åt att kräkas snyggt och prydligt över hela den enda dyra matta vi har. Åtta högar hade han gjort, ingen av dem hade hamnat utanför mattkanten... Ska man må illa, ska man göra det med stil!

Det enda jag kan tänka mig som han mått illa av, var den korv han fått som godis när vi tränade på brukshundsklubben kvällen före, han brukar inte få korv, men matte tyckte att han skulle få något extra gott.

I alla fall, hela gårdagen fick han enbart kokt ris och fiskbullar att äta, och han har inte mått illa någon mer gång. Hur länge behöver man hålla på med dietmat, ska man successivt blanda ut den med vanligt foder?
 
kräks dom bara en gång kan man svälta dom ett par dagar. jätteeffektivt. ta åtmionstone 5 dagar på dig med övergången från dietkäk till det vanliga. efter fasta ska man ge små portioner och först efter ett par dagar ska de ha full ranson
 
du borde blanda ut den skulle jag tro,
mitt råd var også med ris och fisk,men det har du ju redan gjordt och han mådde bra av det,som hon andra skriver også är att svelta dom ett par dagar,brukar fixa sig då også.
annars ger du inget annat än mat,alltså inget godis,det kan ju vara korven du gav om den inte är van med det.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 077
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 356
Småbarn Hej! Maja 2,5 år har alltid varit kräsen när det gäller mat, eller iaf från ca 1-1,5 års ålder. Hon är modell mindre, men följer sin...
2
Svar
20
· Visningar
38 410
Senast: Brandgul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp