Bukefalos 28 år!

Kräks mest hela tiden

Och jag tänkte på magsyrahämmande eftersom du skrev om magsyra. Mot mycket magsyra hjälper postafen dåligt :p Hoppas läkaren ger bra svar och hjälp!

Jag som svarar rörigt ;) jag trodde magsyra berodde på att magen är tom. Eller det kanske är galla det beror på.
Det hoppas jag med, men de är duktiga på vårdcentralen så det hoppas jag. Lite pinsamt bara att när jag var där för en vecka sedan sa jag att jag absolut inte ville vara sjukskriven. Och nu kommer jag krypandes tillbaka.
 
Jag som svarar rörigt ;) jag trodde magsyra berodde på att magen är tom. Eller det kanske är galla det beror på.
Det hoppas jag med, men de är duktiga på vårdcentralen så det hoppas jag. Lite pinsamt bara att när jag var där för en vecka sedan sa jag att jag absolut inte ville vara sjukskriven. Och nu kommer jag krypandes tillbaka.

Inte alls pinsamt. Man får ändra sig.
 
@Ganskaless hur gick det hos läkaren?

Det blev akuten istället. Kräktes upp allt direkt, även vatten efter lunch och bara sluddrade så min sambo sa att nu åker vi in! Spydde loss totalt på akuten med x antal gånger. Då var jag inte kaxig. Hade en del ketoner i urin (skulle va tecken på att kroppen svälter) men att jag bör kunna vända skeppet utan dropp. Så fick ett par dagar på mig att försöka på egen hand och går inte det blir det dropp.

Läkaren (världens gulligaste) sjukskrev mig direkt i två veckor, skönt! Och så fick jag lergigan Comp vilket verkar hjälpa.
Gjorde ultraljud också och allt såg jättebra ut och hjärtat pickade på :) det var häftigt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 284
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 541
Senast: SiZo
·
  • Artikel
Arg
Dagbok Jag är arg hela tiden. Jag är trött och jag orkar inte. Har haft så sjukt mycket oflyt de senaste 9 månaderna. Först fick jag ingen...
Svar
18
· Visningar
2 184
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 377
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp