kräsen i maten

S

sextusen

Jag har en kastrerad Maine Coonhane som fyller tre i november. Han är väldigt kräsen med maten och otroligt smal. Han har fri tillgång till burkmat och torrfoder. Han äter bra men äter inte vad som helst. Han är "utekatt" och under somrarna är han bara inne för att äta och kanske kela, om han har tålamod till det. Han är väldigt stressad och nervös, men kan vara hur lugn och mysig som helst vissa dagar. Väldigt skiftande i temperamentet. Jag skulle vilja veta om det finns något väldigt fett torrfoder som får honom att gå upp i vikt. Och så undrar jag också om det finns något sätt som jag kan få honom lugnare på? Han har ju aldrig blivit illa behandlad eller någonting sådant..
 
Sv: kräsen i maten

Jag har en kastrerad Maine Coonhane som fyller tre i november. Han är väldigt kräsen med maten och otroligt smal. Han har fri tillgång till burkmat och torrfoder. Han äter bra men äter inte vad som helst. Han är "utekatt" och under somrarna är han bara inne för att äta och kanske kela, om han har tålamod till det. Han är väldigt stressad och nervös, men kan vara hur lugn och mysig som helst vissa dagar. Väldigt skiftande i temperamentet. Jag skulle vilja veta om det finns något väldigt fett torrfoder som får honom att gå upp i vikt. Och så undrar jag också om det finns något sätt som jag kan få honom lugnare på? Han har ju aldrig blivit illa behandlad eller någonting sådant..

lite bilder också. :)

zizou_4_22384108.gif

zizou_3_22384075.gif

zizou_2_22384033.gif

dsc00596_27212795.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har förslag på vad man kan ge för att hunden ska lägga på sig lite och som samtidigt är snällt mot magen? Harry är väldigt...
2
Svar
34
· Visningar
2 597
Senast: Tonto
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 315
Katthälsa Min sibiriska katthane är 1 år (min första katt) och helt underbar på alla sätt såklart. Han är ute på dagtid med GPS, så under...
Svar
8
· Visningar
1 090
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 865
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp