Kräsen katt

Wille

Trådstartare
Toni har alltid ätit Latz, men nu äter hon det bara motvilligt. Jag tror att jag skulle behöva prova med någon annan mat men vet inte vad jag ska prova. Det får inte vara dyrare än Latz. Vad har ni för tips?
 
Jag ger Mjau i tetra. Finns i paté, gelé och sås i många smaker. Väldigt bra pris också.
Ok. Jag har aldrig provat att ge Mjau från tetra men från burk så ratar hon det. Men jag kan prova att köpa hem det. Om hon inte äter så kommer gluffgluff att ta hand om det.
 
Ok. Jag har aldrig provat att ge Mjau från tetra men från burk så ratar hon det. Men jag kan prova att köpa hem det. Om hon inte äter så kommer gluffgluff att ta hand om det.

Har du testat alla varianter?
Är ju lite olika konsistens och lukt beroende på sort.
Finns massa olika smaker också 😁
 
Har du testat alla varianter?
Är ju lite olika konsistens och lukt beroende på sort.
Finns massa olika smaker också 😁
Jag har testat alla på burk som jag själv klarar av att utfodra med. De vill hon inte ha. Men tetrorna har jag inte provat.
 
Jag har testat alla på burk som jag själv klarar av att utfodra med. De vill hon inte ha. Men tetrorna har jag inte provat.
Vissa katter har svårt med doften av metall som kan bli från burkarna med Mjau.
De äter dock tetror och påsar med god aptit.
Särskilt påsar, det tar vi till när katterna mår litet dåligt.
 
Mina gillar inte Mjaus blötmat...
Den stora föredrar deras torrfoder för kastrerade ute/innekatter, är inte ett dugg intresserad av plus-varianten medan den lilla kan ta ett par kulor ibland...
Jag har provat både tetror, burk och påsar för att det kändes bra med svensktillverkat osv, men vad göra när de inte äter...
 
Ok. Jag har provat att servera Mjau räkor i sås till fröken Toni. Det dög inte. Hon ville ha torrmat, men knappt det ens.

Antar att hon är inne i en anorektisk period. Hon är sån, men det vara länge sedan sist.

Men jag provar vidare och ser om jag kan hitta något hon gillar.
 

Liknande trådar

Katthälsa Lina äter inte som hon ska. Veterinärtid är bokad. Någon som vet vad de kan tänkas kolla förutom det uppenbara att titta i munnen? Om de...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 466
Senast: bettysmatte
·
Katthälsa Toni verkar så himla hungrig hela tiden och går omkring och skriker på mig. Hon är normalt sett en rätt kräsen katt som inte äter...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 991
Senast: Sel
·
Övr. Katt Vi har gett vår katt Mjau våtfoder då hon fick det från förra ägaren, men hon tycker inte om det - förutom lamm i paté som hon verkar...
Svar
17
· Visningar
761
Senast: cherie
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
409
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp