Hungrig katt

Hon har smeknamnet "mammas lilla plåster" för att hon alltid vill vara nära mig. Och visst ägnar jag mycket tid åt henne, men jag kan inte ge henne uppmärksamhet 24/7. Folk på fb blev arga på mig för att jag inte kunde det. Men mitt liv består av annat än katter också.

Men ja, jag är nog rätt dålig på att leka med mina katter. Har köpt laserpekare och fjädervippa, men ingen av dem var så jätterolig. Så det har liksom inte blivit mer än så.

Jag tycker det är svårt att bedöma hull på katt, särskilt som båda mina katter är fluffiga i pälsen. Men tror nog hon var rätt normalviktig när hon vägde 5 kilo. Vet inte nu.
Jag räknar i och för sig med att båda mina pälsdjur är på mig eller runt mig så snart jag är hemma. Hunden lite mindre så än katten, men hon byter gärna rum om jag gör det, och katten... well... ibland sover han, ibland klagar han, ibland vill han leka och ibland vill han bara prata. Vi kan ha konversioner på tjugo-trettio minuter över rummet ibland. 😅 Men nej, underhålla dem ständigt kan man inte.
Blev hon mer nöjd efter bollen? Kan du ge henne en kycklingvinge eller något att gnaga på ibland? Det ger kanske mer mättnadskänsla om hon inte kan glufsa i sig saker och ting.

På en fluffig katt får man känna hullet istället för att se, men om du är osäker får du fråga veterinären ni var hos sist. :)
 
Jag räknar i och för sig med att båda mina pälsdjur är på mig eller runt mig så snart jag är hemma. Hunden lite mindre så än katten, men hon byter gärna rum om jag gör det, och katten... well... ibland sover han, ibland klagar han, ibland vill han leka och ibland vill han bara prata. Vi kan ha konversioner på tjugo-trettio minuter över rummet ibland. 😅 Men nej, underhålla dem ständigt kan man inte.
Blev hon mer nöjd efter bollen? Kan du ge henne en kycklingvinge eller något att gnaga på ibland? Det ger kanske mer mättnadskänsla om hon inte kan glufsa i sig saker och ting.

På en fluffig katt får man känna hullet istället för att se, men om du är osäker får du fråga veterinären ni var hos sist. :)
Vet inte om hon är nöjd med bollen. Hon använder den i alla fall.

Jag pratar ju också mycket med mina katter, men ibland blir det för mycket och jag orkar inte alltid. Har ju även behov av egen tid.

Kycklingvinge? Rå eller tillagad? Trodde sånt var farligt för katter.

Den veterinär vi var hos brukar vi inte gå till. Vi fick nämligen åka akut till ett djursjukhus långt bort och inte till vår lokala veterinär och jag tror inte de har någon notis där om vad de anser om hennes vikt.
 
Vet inte om hon är nöjd med bollen. Hon använder den i alla fall.

Jag pratar ju också mycket med mina katter, men ibland blir det för mycket och jag orkar inte alltid. Har ju även behov av egen tid.

Kycklingvinge? Rå eller tillagad? Trodde sånt var farligt för katter.

Den veterinär vi var hos brukar vi inte gå till. Vi fick nämligen åka akut till ett djursjukhus långt bort och inte till vår lokala veterinär och jag tror inte de har någon notis där om vad de anser om hennes vikt.
Det är ju bra! Jag tänkte efteråt, är hon mindre "på" då?

Jag har avsagt mig egentid. 😅 Eller nå, min tid med djuren ÄR egentid eftersom det inte finns några människor med, men man är ju olika.

Alltid råa ben. Kycklingvingar och annat är utmärkt för en katt att gnaga på. Fullt naturlig diet om du tänker på det. :)

Ah, fair enough.
 
Vet inte om hon är nöjd med bollen. Hon använder den i alla fall.

Jag pratar ju också mycket med mina katter, men ibland blir det för mycket och jag orkar inte alltid. Har ju även behov av egen tid.

Kycklingvinge? Rå eller tillagad? Trodde sånt var farligt för katter.

Den veterinär vi var hos brukar vi inte gå till. Vi fick nämligen åka akut till ett djursjukhus långt bort och inte till vår lokala veterinär och jag tror inte de har någon notis där om vad de anser om hennes vikt.
Råa vingar kan du ge, absolut inte tillagade för då blir benen hårda och kan bli riktigt vassa om hon biter sönder dem och det vill vi inte att hon får i magen.
 
Det är ju bra! Jag tänkte efteråt, är hon mindre "på" då?

Jag har avsagt mig egentid. 😅 Eller nå, min tid med djuren ÄR egentid eftersom det inte finns några människor med, men man är ju olika.

Alltid råa ben. Kycklingvingar och annat är utmärkt för en katt att gnaga på. Fullt naturlig diet om du tänker på det. :)

Ah, fair enough.
Ja, hon käkar ju vilda fåglar för all del. Och det har gått bra.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Eventuellt kan det vara idé att frysa först, men jag hade inte tvekat att ge min katt rå, svensk kyckling.
Åh, de vilda fåglarna slinker ner utan att jag har något att säga till om. De hinner jag aldrig lägga i frysen.
 
Åh, de vilda fåglarna slinker ner utan att jag har något att säga till om. De hinner jag aldrig lägga i frysen.
Nej, jag menade om du tvekade på kycklingen. 😅 Fast jag tror ärligt talat inte att det spelar någon roll. Jag tycker det är en händig snack att slänga till dem om de ska vara upptagna en stund.
Kim får även lammrev, men det är det kanske inte alla katter som gnager på.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
291
Senast: Jeps
·
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
846
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
619
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 640
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp