Bukefalos 28 år!

Kräva ersättning/skicka faktura?

Sv: Kräva ersättning/skicka faktura?

Här kommer ännu fler bilder:

Boxväggen från min box:
30017349.jpg

30017339.jpg

Jag tror faktiskt att din häst kan ha orsakat det eller varit del i det om inte annat. Plankorna är böjda utåt från "din" box och det kan aldrig en häst från andra sidan åstadkomma. Genom att din häst sparkat eller tryckt så har plankorna böjt sig och på så vis lossnat mot väggen.

Var din lånehäst och boxgrannen kompisar eller stod de och tjafsade med varandra? Sparkade även boxgrannen? Om det var så, så tycker jag att du och boxgrannen ska dela på kostnaden för att rätta till boxen. Dock ska ni inte stå för hela kostnaden eftersom boxen såg ganska sliten ut och säkert varit använd av andra i ett antal år före dig.

Ang fönsterrutan så måste din lånehäst varit en riktig trollkarl som kan göra sönder rutan på utsidan fast insidan fortfarande är hel :laugh:.
 
Sv: Kräva ersättning/skicka faktura?

Jag vet inte riktigt vad detta är att bråka om. För det första så tycker jag att stallet ser ut att behöva en hel ansiktslyftning redan innan någon bräda käckts. Själv hyr jag ut stallplatser och jag skulle aldrig komma på tanken att kräva ersättning för något liknande. När man har med hästar att göra så får man ha sånt här i beräkning att det kan hända och det vet jag som hyresvärd. Sen finns det hästar som inte kan ha någon granne och då får det lösas på annat vis.
 
Sv: Kräva ersättning/skicka faktura?

Om stallägaren vill ha betalt för skador som din häst orsakat så ge henne pengar till det eller laga det själv. Inget att bråka om! :rofl:
 
Sv: Kräva ersättning/skicka faktura?

Jag tror faktiskt att din häst kan ha orsakat det eller varit del i det om inte annat. Plankorna är böjda utåt från "din" box och det kan aldrig en häst från andra sidan åstadkomma. Genom att din häst sparkat eller tryckt så har plankorna böjt sig och på så vis lossnat mot väggen.

Fast dom bilderna du citerade var väl från hennes hästs box, har ts häst sparkat så borde väggen luta åt andra hållet?
 
Sv: Kräva ersättning/skicka faktura?

Visst, väggen lutar åt TS:s box men plankorna är böjda utåt grannens box. Finns ingen möjlighet för grannboxens häst att böja planken åt sitt håll, om den inte biter i dom och drar :idea:.

Tycker att man får räkna med ett viss slitage men blir det mycket slitage på kort tid så har jag viss förståelse för att stallägaren vill ha lite ersättning men då ska ersättningen vara rimlig i förhållande till hur boxen såg ut från början osv.

Det ser ju också ut som om vänstra boxstödet mot väggen är mer rejält fastsatt än stödet mot TS box. Ser mer ut som om det varit fastkilat under bjälken och då kan mycket väl väggen ge sig inåt TS box om h*ns häst sparkat så att plankorna böjt sig så pass. Blir lite hävstångseffekt av det hela.

TS: Hur var boxväggsstödet fastsatt i din box?
 
Senast ändrad:
Sv: Kräva ersättning/skicka faktura?

Ha ha! Dessa plankor kan ju inte kosta många kronor!!!
Å det vill stallägaren ha betalt för??

Nå fråga vad h*n tänkt sig och överstiger det 100 kronor så skulle jag betala det och sedan ge henne en tia extra med motiveringen att det är början till ett sparkapital för att rusta upp rucklet...

HA HA HA! :rofl:
 

Liknande trådar

K
Ekonomi & Juridik Nu är jag så irriterad. Om man ska ha ett stall och hyra ut stallplatser då måste man väl ändå våga säga till om hästägaren gör något...
Svar
9
· Visningar
1 758
Senast: kinkie
·
Hästmänniskan ska ta allt från början...i slutet på oktober flyttade jag från ett stall till ett annat för i stall 1 hade jag mycket mindre...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 634
Senast: Invinciblestables
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp