Krafft Breed

260 kr för 30 kg..! :crazy: Men du måste ge en hel del sådant om det ska gå in rätt i foderstaten jag räknade åt dig. :crazy:
 
Hej Nina!
Jag är ju rätt kass på det här med foderstater :crazy:, och jag kommer nog gå efter din foderstat, bara det att det kommer att bli så helskottas dyrt med alla "tillskott", dvs lusern och Krafft protein, så jag är "ute" och kollar läget lite..
Det lutar ju mer och mer åt sojaprotein, fast jag helst inte vill ge detta åt min häst, eftersom det inte är bra fodertillskott till hästar...
 
Fast så dyrt blir det ju inte, 150 spänn på en 31-dagars månad om du ger 400 g krafft protein. 112 om du ger 300 g.

Men så är det om man har ett dåligt hö, det blir dyrare helt enkelt! :(

Soja finns ju alltid som alternativ annars, att byta ut 1-200 g mot det gör ganska stor skillnad i kassan.
 

Liknande trådar

Avel Jag har för första gången snubblat över primitive traits och primitive breeds/primitiva egenskaper/raser på häst och undrar om någon...
2
Svar
34
· Visningar
2 536
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter Elitryttaren har blivit borttagen från Agria och Kraffts webbplatser. Hippson har sökt både Agria och Krafft för en kommentar.
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
11
· Visningar
409
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag brukar ge mina kallblod Krafft miner original under sommarhalvåret eftersom de äter det utan någonting annat till, men jag skulle...
Svar
6
· Visningar
421
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp