Kraftfoder fabrikat, vilka finns?

Gammeln

Trådstartare
Verkar vara en guldgruva att tillverka kraftfoder till häst? Här på forumet har jag sett bla Kraft, Dodson, Åsebro, Prix, Fibergi, m.m. Vilka mer finns?
 
Är det samma innehåll som de andra, fast den är dyrare? Har en känsla av att folk inte köper det som är billigt utan det som är dyrare men ändå inte det som är dyrast :confused:
 
Jag vet faktiskt inte. Ska ta reda på en innehållsförteckning, men det blir liksom inte av... Jag känner bara till en häst som äter Salvana och det är en fölunge som förlorade sin mor och fick Salvanas mjölkersättning (vägrade äta Kraffts, men det är tydligen inte ovanligt?). Där ville ägaren fortsätta med samma märke för att skona fölungens mage så mycket som möjligt (jo, det spelar väl inte att den lilla inte äter Kraffts pellets heller...). Någon skillnad borde det väl vara?

Cavalor har ju också foder, förresten.

Är det här något diagnostiskt prov, du borde väl känna till alla fodertillverkare! ;)
 
Det är väl ett mått på hur pass lurade hästfolket är ;). Ju fler tillverkare, då måste det gå bra att "mjölka ur" hästfolket....... Eftersom det inte är så lätt att "lura" mjölkbönder så får man väl hämta vinsten hos hästfolket istället :rofl:
 
Sen finns det väl något som heter Kurant eller Curant eller något liknande. En sorts müsli tror jag.
 
Sedan har du Red Mills också, och inte att förglömma, Kraffts specialpreparerade havre speciellt för hästar :crazy:.

Havren och Åsebro har jag fallit för :o. Men Åsebron är inte så dyr, ca 3 kr kg och det luktar så gott :d.

Jag var även intresserad av Fibergi (stämde inte med mina kvoter), Hestekraft (svårt att hitta återförsäljare) och Dynavena (svindyrt).

mvh Jessica
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 425
Senast: Fazeem
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hej, jag har sökt svar på min fråga i forumet men hittat mestadels gamla svar. Så nu frågar jag själv.🙂Bajsätande hästar??? Orsaker? Har...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp