Gillar kramar - varma och genuina. Saknar kramar så jag lipar ibland. Har ingen jag får krama i dessa jävla coronatider :cry:

Håller med!

Jag saknar också kramar!

Jag och min bror brukade alltid hälsa/säga hejdå med en stor kram innan detta och brukade också krama nära vänner, mamma och pappa och mormor.
 
Jag kramar hellre män än kvinnor 😅 Min mamma kan jag krama och mina tjejkompisar är också okej men rent generellt kramar jag hellre en okänd man än en bekant kvinna.
 
Jag älskar kramar och är en ganska fysisk person som inte klarar mig många timmar utan mys och gos. Kramar min sambo säkert 5-10 gånger om dagen och kramar mamma & pappa dagligen när jag bor hos dem. Kompisar kramar jag när vi ses och när vi skiljs åt, förutom en kompis som jag vet ogillar kramar.

Att krama folk jag inte känner så bra kan kännas lite märkligt ibland, men det är ingenting som stör mig.
 
Jag och killen jag träffar kramas typ hela tiden, alltså värre än vad som brukar krävas för att det ska räknas som "klängigt" enligt många :p Andra personer kramar jag inte så jättegärna.
 
Jag som är en ganska ofysisk, introvert person har upplevt den konstiga känslan av att sakna att kunna krama mina vänner när vi träffas :o
 
Gillar inte egentligen. Hade en chef (kvinnlig) som skulle kramas. Usch! Kramar mitt barn såklart, det är mysigt. Min sambo med men ska han hålla på och kramas länge blir jag mest irriterad 🙈
 
Jag tycker enormt mycket om kramar med de jag ser som vara i min sfär. Jag och särbon är rätt fysiska med varandra, speciellt tror jag just för att vi är särbos. Vi får se till att tanka närhet när vi har chansen :D

Vänner kramar jag gärna också (oavsett kön). Hälsningskramar med okända uppskattar jag inte så så värst men som @Mineur står jag ut (men det lär vara en sak som dött ut nu iom corona...).

Givetvis respekterar jag de som inte vill ha en kram. Det ska ju vara trevligt för båda.

Edit: Glömmer aldrig när vi hälsade på en fd kollega i Göteborg när vi var ute med husbilen. Han hade sin son med (han hade berättat för sonen om galningarna han jobbat med så sonen var väldigt nyfiken :D). När vi skulle åka ville sonen ha en gruppkram med alla och kollegan ville dö, han gillar INTE kramar! :rofl: Han fick stå ut, jag tyckte hans son gick före där :angel: :laugh:
 
Kramar gärna man och barn. Är inte kramig för övrigt men har inget emot det. Om någon hälsar med en kram så svarar jag med en varm kram tillbaka. Tar alltså inte initiativ till hälsningskram själv har inget emot det.
 
Det känns på något vis som att jag inte är som jag borde, jag avskyr artighetskramar och faktiskt kramar från vänner och familj också - förutom om jag är tillsammans med någon/dejtar någon och då är jag extremt kelig och fysisk. Det känns som att jag antingen borde ogillat kramar från en partner också, alternativt accepterat någon form av fysik närhet från familjemedlemmar också när jag nu ändå kan vilja ha närhet från en partner?
 
I dag är det Kramens dag. Vad tycker ni om kramar?

Hemskt och det jag saknar minst nu i coronacirkusen. det finns ett mkt fåtal personer jag trivts att kramas med genom livet. Det finns de jag inte har nåt emot att krama men finner det onödigt. Och då finns de flesta i gruppen såna jag aldrig i livet skulle komma på att okynneskramas med...
 
Det känns på något vis som att jag inte är som jag borde, jag avskyr artighetskramar och faktiskt kramar från vänner och familj också - förutom om jag är tillsammans med någon/dejtar någon och då är jag extremt kelig och fysisk. Det känns som att jag antingen borde ogillat kramar från en partner också, alternativt accepterat någon form av fysik närhet från familjemedlemmar också när jag nu ändå kan vilja ha närhet från en partner?

Är precis likadan. Jag har sjukt svårt med fysisk kontakt överlag om den inte är fullständigt självvald. Sen har jag såklart fått "lära mig" att socialkramas/artighetskramas men det är inget jag har det minsta behov av själv. Inte ens inom familjen, vilket jag lite skäms över att säga. Han jag dejtar gillar jag att kramas med, men det tog flera månader för det att bli naturligt och nåt jag ville.
 
Om kramar tycker jag inte. Tycker inte om att folk tar på mig. Gissa hur nöjd jag är nu när kramar är bannlysta och att ta i hand också, helt underbart!
 
Det känns på något vis som att jag inte är som jag borde, jag avskyr artighetskramar och faktiskt kramar från vänner och familj också - förutom om jag är tillsammans med någon/dejtar någon och då är jag extremt kelig och fysisk. Det känns som att jag antingen borde ogillat kramar från en partner också, alternativt accepterat någon form av fysik närhet från familjemedlemmar också när jag nu ändå kan vilja ha närhet från en partner?

Är precis likadan. Vill enbart kramas med någon jag har någon form av kärleksrelation till (och är då superkramig). Tycker det är mysigt att krama min syster men det är enbart ett fåtal gånger på hennes initiativ när vi träffas.

Annars är jag besvärad bara av att sitta för nära de som jag ändå ser som mina vänner 😅

Har mindre emot artighetskramar faktiskt, de är ju övergående.
 
I dag är det Kramens dag. Vad tycker ni om kramar?
Jag är en fysisk person som gillar kramar.
När det är en hälsningskram från någon obekant eller ytligt bekant känner jag nada. Det är som att ta i hand liksom när det inte är gjort av känslor så att säga.
Men sambo, familj, vänner etc tycker jag är mysigt att krama.
Tur att sambon är lika fysisk. Glor vi på tv etc rör vi i story sett alltid vid varann, håller hand/håller om/etc. Säkert mardröm för vissa. Men jag älskart!
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
593
Senast: Elo
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 938
Senast: CaisaCax
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag fyller min älskade under bara fantastiska Voffi ett år 💙💙💙 Jag kan inte ens tänka hur det skulle vara om jag inte hade haft min...
2
Svar
28
· Visningar
1 531
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 109
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp