För att inte prata om dåliga vibekänslan kramfascister skapar när dom säger med medlidande nedvärderande ton; - Ja just det, du tycker ju inte om att kramas. Gärna inför andra upprepade gånger. Detta för att jag sagt att jag föredrar att inte hälsa kollegor med kramar varje dag.
Jag har tack o lov andra kollegor idag. Som jag kan tänka mig att krama om någon av dem behöver en kram vilket händer trots Coronan.
 
Jag har inte riktigt förstått logiken hos mig själv bakom vem jag är okej med en kram ifrån. Så jag är kluven ifrågan. Det är dock jätteskönt att slippa oönskad kroppskontakt med majoriteten av befolkningen under corona.

Men med rätt personer fullkomligt älskar jag kramar! Andra är jag okej med, inte bekväm men okej. Resten tål jag inte minsta beröring ifrån.

Det är väl inte så konstigt i sig men det jag själv tycker är märkligt är VEM som hamnar i vilken kategori. En helt ny bekantskap, en främling liksom (!!) kan hamna i första kategorin?! Min familj som jag älskar är i obekväm/okej-kategorin. Mamma har jag sagt upp all kontakt med idag, hon har alltid varit i tål-inte-beröring-kategorin så länge jag kan minnas. Vänner hamnar oftast i första eller okej-kategorin.

Det handlar inte om attraktion när det gäller att gilla att bli kramad/tagen på heller har jag märkt (då är de alltid hjärtligt välkommna in, jag inte få nog av kramar/kroppskontakt då) men kanske är det personkemi och sättet de gör det på som gör det trevligt även om de varken attraherar mig eller står mig nära?
 
Jag har inte riktigt förstått logiken hos mig själv bakom vem jag är okej med en kram ifrån. Så jag är kluven ifrågan. Det är dock jätteskönt att slippa oönskad kroppskontakt med majoriteten av befolkningen under corona.

Men med rätt personer fullkomligt älskar jag kramar! Andra är jag okej med, inte bekväm men okej. Resten tål jag inte minsta beröring ifrån.

Det är väl inte så konstigt i sig men det jag själv tycker är märkligt är VEM som hamnar i vilken kategori. En helt ny bekantskap, en främling liksom (!!) kan hamna i första kategorin?! Min familj som jag älskar är i obekväm/okej-kategorin. Mamma har jag sagt upp all kontakt med idag, hon har alltid varit i tål-inte-beröring-kategorin så länge jag kan minnas. Vänner hamnar oftast i första eller okej-kategorin.

Det handlar inte om attraktion när det gäller att gilla att bli kramad/tagen på heller har jag märkt (då är de alltid hjärtligt välkommna in, jag inte få nog av kramar/kroppskontakt då) men kanske är det personkemi och sättet de gör det på som gör det trevligt även om de varken attraherar mig eller står mig nära?

Vissa personer gillar man, vissa gillar man lite och vissa gillar man inte alls. Tror inte det är konstigare än så.

Om jag frågar mig själv vilka jag gillar att kramas så är det också de jag tycker om. Jag kan inte påminna mig någon som jag gillar som jag inte gillar att krama. Samtidigt kan jag inte komma på någon jag ogillar, som jag gillar att krama eller som jag vill krama.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är ny här så vet inte om det är rätt underkategori. Men till min fråga/mitt problem. Jag har otroligt dålig balans, jag...
Svar
7
· Visningar
608
Senast: Elo
·
Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 010
Senast: CaisaCax
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag fyller min älskade under bara fantastiska Voffi ett år 💙💙💙 Jag kan inte ens tänka hur det skulle vara om jag inte hade haft min...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp