Krävande föräldrar

Bukefalos 30 år!

Ibland kan man behöva börja med att fundera över vad man själv vill och mäktar med när man har en närstående som pockar på ens uppmärksamhet. I ditt fall TS låter det lite som att din insats inte uppfattas av dina närstående.

Det gör att du kan fylla på burken med vad du gör hur mycket som helst, men den kommer aldrig bli full - för det är hål i botten. Då behöver man själv bestämma vad man kan göra och vad man vill göra. För många hjälper det att bestämma sig för en specifik tid, och då hålla sig till den. Varje gång det kommer ett önskemål om hjälp så blir svaret att det får bli på torsdag (eller när man nu planerar att åka dit). Alla andra dagar ska man inte åka dit. Behövs hjälp andra dagar finns annan hjälp att få.

Du har i första hand ansvar för ditt mående och dina barn. Inte dina föräldrar - där finns samhällets resurser. Sen att de säger nej till det får stå för dem själva och inte för dig.

Några meter, 10-15 m kanske. Det nästan mitt emot huset på andra sidan gatan.
Ta in post är i sig ingen stor sak, men jag vet ju att det kommer bara leda till att vi ska hjälpa till med mer och mer saker
Är det svårt för dem att ta sig till postlådan själva dvs har de problem att gå?
Om inte tänker jag att det låter som de har blivit bekväma med att ni finns där. Jag tror tyvärr inte att de kommer ändra sig självmant. Jag tror ni måste vara hårda tyvärr. Lägg fram en lista att " vi kan komma tex en gång i veckan och då kan vi hämta posten och göra X saker. Är der så att ni behöver mer hjälp tex dagligen så får ni ta hemtjänst."
Finns det hemkörning av mat där nu bor? Då kan du kanske hjälpa dem att lägga in en återkommande beställning dvs samma typ av basvaror som levereras varje vecka alternativt om det finns en lokal butik som kan hjälpa till med det.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka