Kreditupplysning

Jo det fattar jag att det gör med tanke på siffrorna, men varför?
Är det inte mer intressant att veta vad som finns kvar EFTER skatt? Det är ju dom pengarna som ska betala räkningarna, inte skattepengarna ju. 🤔
Skatten är ju ”samma” för alla, så folk som jobbar m ekonomi har nog koll på vad en viss årsinkomst innebär i plånboken :)
 
Skatten är ju ”samma” för alla, så folk som jobbar m ekonomi har nog koll på vad en viss årsinkomst innebär i plånboken :)
Fast det är den ju inte...? Har själv märkt av att ju mer jag tjänar innan skatt desto mer skatt dras, så det kan omöjligt va ”samma” skatt för alla. Fattar ändå inte varför de inte räknar efter skatt eller vad spelar skatten in här? Något jag missat, hänger ej med på logiken bakom. 🤔
 
Fast det är den ju inte...? Har själv märkt av att ju mer jag tjänar innan skatt desto mer skatt dras, så det kan omöjligt va ”samma” skatt för alla. Fattar ändå inte varför de inte räknar efter skatt eller vad spelar skatten in här? Något jag missat, hänger ej med på logiken bakom. 🤔
Skatten är en viss procent. Den diffar lite mellan olika kommuner.
 
Fast det är den ju inte...? Har själv märkt av att ju mer jag tjänar innan skatt desto mer skatt dras, så det kan omöjligt va ”samma” skatt för alla. Fattar ändå inte varför de inte räknar efter skatt eller vad spelar skatten in här? Något jag missat, hänger ej med på logiken bakom. 🤔
Procentuellt är den ju samma. De vet att man betalar ca 30% i skatt om ens årsinkomst är lägre än ca 470000 kr och att man betalar statlig inkomstskatt om årsinkomsten är högre.
Det är basic matte. Inget krångligt alls.

Allt i sverige beräknas på bruttolön.
 
Procentuellt är den ju samma. De vet att man betalar ca 30% i skatt om ens årsinkomst är lägre än ca 470000 kr och att man betalar statlig inkomstskatt om årsinkomsten är högre.
Det är basic matte. Inget krångligt alls.

Allt i sverige beräknas på bruttolön.
Njae, skatten varierar beroende på inkomst. Detta på grund av diverse olika avdrag som görs, och att man över viss inkomst betalar statlig skatt, mm, mm.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 074
Senast: Snubbelfot
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 481
Senast: verser
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 987
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 605
Senast: YlvaG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp