Ja EU var mesiga vid de förhandlingarna. Jag förstår varför de var det sedan kan man diskutera om det var rätt eller fel taktik utifrån det vi visste då. Idag vet alla att det var fel taktik men efterklokhet är ju som vi alla vet en rätt värdelös sak. Det här är dock INTE orsaken till eländet i Iran om vi nu inte ska klaga på alla andra som slickar Donalds röv bra mycket mer än EU gjort.Kriget mot Iran verkar inte gå så väldigt bra för USA och jag tycker det är märkbart hur nedtonad retoriken nu är när det gäller bl.a. Grönland. Hade Trump och hans administration mött mera motstånd från början hade det kanske aldrig blivit ett angrepp på Iran men när EU redan då Trump började med sin tullcirkus direkt lade sig helt platt och gav budskapet att vi går med på vad som helst var det säkert en enorm egoboost för Trump och sen efter Venezuela så såg han sig nog närmast oövervinnlig, det var bara peka och ta vad han ville, ett tag då med Grönland började man ju till och med titta på Island. Nu är det inte lika kul längre gissar jag
Orsaken till kriget i Iran är några saker
1. Donald behövde desperat en avledning från Epstein filerna.
2. Donald behövde, som vanligt, visa sig stor och tuff.
3. Donald fick inget mothugg mot sitt krig i Venezuela vare sig från Venezuela eller resten av världen.
Det här gjorde att han trodde att han skull kunna höja sig själv på den sociala stegen (punkt 2) och blanda bort korten (punkt1) genom att utnyttja sin oslagbara militär (punkt 3) och stjäla lite olja genom ett krig i Iran.
Skyll på de som är skyldiga. EU är INTE skyldiga till att Donald omger sig med totalt inkompetenta idioter och rövslickare samt att han är en vidrig pedofil och inte vill att det ska komma ut.