Jag har för övrigt två femåringar här hemma och om de bombade Iran hade jag inte sagt att de är duktigaPå vad grundar du att han är en katastrof som generalsekreterare?
Bara för att han talar med en mental femåring på en femårings vis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har för övrigt två femåringar här hemma och om de bombade Iran hade jag inte sagt att de är duktigaPå vad grundar du att han är en katastrof som generalsekreterare?
Bara för att han talar med en mental femåring på en femårings vis?
Verkligen, han tror han med sin vurm för Trump håller ihop NATO när det i verkligheten är precis tvärtom.Säkert! Han blev kanske påmind när han träffade Rutte, som ju förövrigt är en katastrof som generalsekreterare.
Det är väl vad jag skulle förvänta mig av en god mor.Jag har för övrigt två femåringar här hemma och om de bombade Iran hade jag inte sagt att de är duktiga
Och ett totalt handelsembargo gentemot Israel, inte bara krigsmateriel.Det är för fruktansvärt alltihop
Macron har sagt att Libanon måste omfattas av eldupphörsavtalet; Kina har uppmanat Israel att dra sig tillbaka redan för en vecka sedan... Påven har fördömt kriget mot Iran som orättvist...
Vad kan vi göra för att rädda Libanon? Bara titta på igen, precis som med Gaza...?
Det som skulle fungera är väl om EU, som väl är Israels största handelspartner, införde ett handelsembargo och KÄNNBARA sanktioner - men det lär väl inte hända, och även om den politiska viljan fanns (vilket den inte gör) så är processen för långsam eftersom det skulle behöva inträffa nu
Det här är problemet med EU just nu.Det som skulle fungera är väl om EU, som väl är Israels största handelspartner, införde ett handelsembargo och KÄNNBARA sanktioner - men det lär väl inte hända, och även om den politiska viljan fanns (vilket den inte gör) så är processen för långsam eftersom det skulle behöva inträffa nu
Igen? Karln är ju dement så det skriker om det. Han visste ju inte ens vad Pearl Harbor var tidigare och sedan skämmer han ut sig inför senaste japanska statsbesöket när han anspelar på det att japanerna gillar att överraska.Har han redan glömt 9/11 igen![]()
Fattar verkligen inte vad USA vinner på att svansar efter Israel? Vad är det som gör att Israel har sånt enormt inflytande och makt över USA?NYT rapporterar om att det faktiskt var så att USA var involverande i vad Pakistans premiärminister skrev på twitter om vad USA och Iran accepterat för utgångspunkt inför kommande samtal - det är alltså troligt att USA var fullt medvetna om att Libanon inkluderades.
https://www.nytimes.com/2026/04/08/...le_code=1.ZlA.LbOS.gV_7f5_-Trcr&smid=tw-share
Sedan har jag lästa Trump och Bibi talade i telefon precis innan allt annonserades, och att Bibi ska ha blivit lovad att Libanon inte inkluderades.
Men jag antar att Trump börjat inse att det är en viktig punkt för Iran, för han ska ha varit på Bibi om att tagga ned. Men samtal med Libanon utan tendenser på att de ha skalat ned attackerna markant lär nog inte duga.
https://www.nbcnews.com/world/iran/...anon-rcna267390/rcrd107404?canonicalCard=true
Det är väl helt enkelt så politiken varit utformad länge, det är ju i stort sett generationer av politiker som formats av politiken som förs i samspel med mäktiga lobbyorganisationer som AIPAC. Det är i stort sett först nu som synen på Israel skiftat ganska drastiskt hos väljare, men ledande politiker är inte där än.Fattar verkligen inte vad USA vinner på att svansar efter Israel? Vad är det som gör att Israel har sånt enormt inflytande och makt över USA?
Typiskt bra förhandlare att lova en sak till ens parten och sen tvärtom till nästa…NYT rapporterar om att det faktiskt var så att USA var involverande i vad Pakistans premiärminister skrev på twitter om vad USA och Iran accepterat för utgångspunkt inför kommande samtal - det är alltså troligt att USA var fullt medvetna om att Libanon inkluderades.
https://www.nytimes.com/2026/04/08/...le_code=1.ZlA.LbOS.gV_7f5_-Trcr&smid=tw-share
Sedan har jag lästa Trump och Bibi talade i telefon precis innan allt annonserades, och att Bibi ska ha blivit lovad att Libanon inte inkluderades.
Men jag antar att Trump börjat inse att det är en viktig punkt för Iran, för han ska ha varit på Bibi om att tagga ned. Men samtal med Libanon utan tendenser på att de ha skalat ned attackerna markant lär nog inte duga.
https://www.nbcnews.com/world/iran/...anon-rcna267390/rcrd107404?canonicalCard=true
Och inte bjuda in Israel till eurovisionen.Och ett totalt handelsembargo gentemot Israel, inte bara krigsmateriel.
Det kommer aldrig hända. Sverige borde skaffa sig en ryggrad och avstå Eurovision. Det är pinsamt att vi ska delta tillsammans med ett land som begår folkmord.Och inte bjuda in Israel till eurovisionen.
Jag har undvikit det så länge jag varit vuxen. Tyvärr finns det ju för mycket man inte vet vad det stöder.Inte för att det direkt gör någon skillnad, men jag inför ett eget köpstopp på produkter från Israel.![]()
Finns det någon app som enkelt kan tala om vilka varor man ska undvika?Inte för att det direkt gör någon skillnad, men jag inför ett eget köpstopp på produkter från Israel.![]()
Googlade snabbt och hittade dennaFinns det någon app som enkelt kan tala om vilka varor man ska undvika?
In i skamvrån och ingen skärmtid, Trumpe!Jag har för övrigt två femåringar här hemma och om de bombade Iran hade jag inte sagt att de är duktiga