Jag syftar till toleransparadoxen som ett begrepp från socialfilosofin, inte något om vad jag tycker och tänker. Nu vet jag inte exakta ursprunget till varför det myntades men med tanke på att det gjordes 1945 så är väl nazisternas väg till makten något som ett tolerant samhälle tillät och i samma veva demonterade sin demokrati genom sin tolerans. Det handlar om en slags självbevarelse för demokratin, att i "nöd" får man agera intolerant för att kunna fortsätta ha ett tolerant samhälle. I det finns bl.a. att man begränsar intolerantas tillgång till demokratiska plattformar. Detta är ingen lag eller rättighet utan just en tanke kring hur man hanterar paradoxen.
Man behöver inte fronta alla dåliga aktörer så fort man nämner SD, (jag nämnde inte ens någon men ifall skon passar så). Är det någon slags inofficiell tävling i vilka som är värst som jag missat? Komiskt nog så brukar man just ta upp radikalt islamistiska krafter som exempel på detta så jag vet inte varför vi måste välja antingen eller? Dock skriver du generellt om muslimer vilket inte alls är samma sak. Exempel nedan:
Visa bifogad fil 187980
Jag vet inte vem du kallar naiv i detta, men i min erfarenhet så värnar inte SD om mitt Sverige. Som jag hörde på ett kommunbesök i jobbet: "vi har personer i kommunfullmäktige idag som stod och heilade på torgen förr".