Krya på dig Annika Källse!

Sv: Krya på dig Annika Källse!

Krya på dig Annika.

Noterade att Aftonbladet skrev att Annika Källse skadats. Inte "en jockey". Eller en "ryttare".

Du har lyckats att bli Svensk Galopps stora affischnamn. Och det är exakt vad sporten behöver!

Att olyckor får mer upppmärksamhet än tävlingsresultat är tyvärr ett faktum vi får leva med. Vare sig vi talar Formel 1 eller galopp.
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

Men hur gick det med hästen? Jag såg oxå bilderna på nyheterna,såg hemskt ut.. Usch,det är aldrig roligt med ridolyckor!
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

Anelly skrev:
Men hur gick det med hästen? Jag såg oxå bilderna på nyheterna,såg hemskt ut.. Usch,det är aldrig roligt med ridolyckor!
Annika Källse lämnar sjukhuset i dag

Den ledande amatörryttaren Annika Källse undgick allvarligare skador vid sitt fall med hästen Indian spirit vid gårdagens häcklöpning på Täby Galopp. Hon fick en hjärnskakning, en mindre fraktur på näsan och är rejält mörbultad, men röntgen visar inte på några inre skador. Hon väntas få lämna Danderyds sjukhus under fredagen.
Indian Spirit blev också mörbultad men väntas komma tillbaka till tävlingsbanan liksom Annika. Naturligtvis kan Annika inte rida sin egen häst Simons Wood i morgondagens Lördagskomb/Trio. Hästen kommer därför att strykas.


http://www.galoppsport.se/
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

hoppas du blir bra snart annika!!! ta det nu lugnt och bli frisk!!!!! kramar.....;)
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

ytterligare en krya på dig hälsning från experten

jag har själv trillat på liknande sätt på en jaktritt, var dock bara avsvimmad några minuter, men känslan av "oh shit" och att sen att det står en massa folk runt ikring en och ser allvarliga ut var märklig... på nåt sätt förstår man att det nog var ganska allvarligt
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

experten skrev:
ytterligare en krya på dig hälsning från experten

jag har själv trillat på liknande sätt på en jaktritt, var dock bara avsvimmad några minuter, men känslan av "oh shit" och att sen att det står en massa folk runt ikring en och ser allvarliga ut var märklig... på nåt sätt förstår man att det nog var ganska allvarligt


Ja min mardröm har alltid varit såna vurpor i tex hubertusjakter och terräng!

Krya på dej Annika från mej också! Tänker ju på föräldrarna också förstås eftersom jag haft en son som körde motocross och en dotter som en period tävlade fälttävlan. :crazy:
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

Hejsan!

Tack för alla hälsningar, telefonsamtal och sms! Jag klarade mig ganska bra med en kraftig hjärnskakning, en spricka i näsan och massor med blåmärken (det der ut som om jag har fått en rejäl omgång med stryk).

Jag mår bättre för varje dag och hoppas vara tillbaka i tävlingssadeln till strömsholmstävlingarna.
Hästen jag red, Indian Spirit klarade sig också relativit bra men har varit lite muskelstyv efter olyckan och får ta det lite lungt ett tag.
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

SKÖNT att du är på benen igen!!
När är strömsholmstävlingarna?
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

Missat denna tråd totalt. Men krya på dig lite så här i efterskott.
 
Sv: Krya på dig Annika Källse!

Krya på dig Annika!
Aldrig kul när något sådant händer... :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
475
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Bison
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 154
Senast: Sirap
·
Ridning Jag vet inte om detta är en jättedum fråga för er som är lite mer rutinerade – men galopperar ni ute även under vintern? Jag har nyligen...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 875
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp