Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den nya skäckponnyn är en riktigt trevlig kille. Han har jobbat på ridskola förut och har en räv bakom varje öra. Han är förvisso snäll men tar gärna chansen att smita undan jobb om det går. På den förra ridskolan var det visst rätt många nybörjare, så han har tydligen inte haft så mycket krav på sig tidigare. Det är ju lite som efter sommarens ridläger på den här ridskolan, hästarna tappar en aning genom att springa runt med småbarn och blir lite jobbiga när kraven höjs vid terminsstarten.

Den här ponnyn är också snäll i stallet, men vet att det går att komma undan hovkratsning om den tvåbenta är lite velig. Han har fått lära sig att jag inte är det, så då lyfter han snällt. Sen har han provat att vifta lite med bakbenen. Små barn går väl att skrämma, men av mig får han en tillrättavisning och sen sköter han sig.

Men jag gillar honom. Gör man rätt så gör han det man ber om. Dessutom känns han som en stadig kille som inte får frispel för minsta grej och idag var det inget fel på framåtbjudningen heller. Kanske han börjar komma i lite bättre form också för han var ganska fet när han kom. Han har hunnit tappa en del men behöver bli av med några kilon till.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vilken skitdag. Jag har haft otroligt mycket ångest hela dagen, hade det även igår. Tagit ångestdämpande både igår och idag, men det ger...
Svar
0
· Visningar
713
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 853
Senast: Luff
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
886
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycks ha en hobby med förhinder, då jag inte riktigt lyckas ordna med det jag önskar. Seniorens ägare behöver jobba häcken av sig...
Svar
0
· Visningar
316
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp