Mumma
Trådstartare
Hur brukar ni bli bemötta då ni kontaktar företag pga att något problem uppstått?
Tillexempel beställda varor som aldrig skickas, presentkort som inte fungerar då man försöker använda dem, service som mitt i allt inte finns att tillgå där man kommit överens utan tiotals mil bort, eller innestående behandlingar typ 10 ggr kort, som företaget meddelar att de lägger ner och man har extremkort tid på sig att använda, reparationer som inte utförts, osv osv.
Jag tycker att jag är vänlig och tydlig då jag kontaktar företagen och frågar vad som hänt eller hur vi ska lösa en situation som blir orimlig. Svaren brukar utan undantag vara gomorron yxskaft /det är inte vårt problem/ computer says no.
Är jag kanske för mesig då jag artigt undrar hur situationer kan lösas? Har ingen särskild lust att ringa och gorma och ryta.
Har jag bara extrem otur då jag tycker att jag helt orimligt ofta råkar i situationer där något skiter sig och är en jäkla röra att reda upp?
Den här veckan försöker jag kommunicera med ett flygbolag vars voucherar inte fungerar och en tandläkare som helt sonika lagt ner kliniken i min stad och anser att jag ska resa tvärs över landet ett obestämt antal gånger på min bekostnad för att slutföra en behandling som är påbörjad och betald.
Tillexempel beställda varor som aldrig skickas, presentkort som inte fungerar då man försöker använda dem, service som mitt i allt inte finns att tillgå där man kommit överens utan tiotals mil bort, eller innestående behandlingar typ 10 ggr kort, som företaget meddelar att de lägger ner och man har extremkort tid på sig att använda, reparationer som inte utförts, osv osv.
Jag tycker att jag är vänlig och tydlig då jag kontaktar företagen och frågar vad som hänt eller hur vi ska lösa en situation som blir orimlig. Svaren brukar utan undantag vara gomorron yxskaft /det är inte vårt problem/ computer says no.
Är jag kanske för mesig då jag artigt undrar hur situationer kan lösas? Har ingen särskild lust att ringa och gorma och ryta.
Har jag bara extrem otur då jag tycker att jag helt orimligt ofta råkar i situationer där något skiter sig och är en jäkla röra att reda upp?
Den här veckan försöker jag kommunicera med ett flygbolag vars voucherar inte fungerar och en tandläkare som helt sonika lagt ner kliniken i min stad och anser att jag ska resa tvärs över landet ett obestämt antal gånger på min bekostnad för att slutföra en behandling som är påbörjad och betald.