Bukefalos 28 år!

Kvala för St Georg

P

popeye

Vad krävs för att kvala till st georg, någon som har tillgång till TR?
 
rätta mig om jag e helt ute och dansar i djungen.. men behöver man kvala till st georg finns inte det som regionala tävingar :confused:
 
no idea, jag är vilse på dressyrbanorna men frågar för en kompis räkning :smirk:
 
Georg brukar även gå på regionala tävlingar, har aldrig hört talas om att man måste kvala till dessa klasser.
 
man får rida Regional St Georg utan kval, men inte nationellt innan du fått 62 % på regional.. Har jag för mig.. Är inte hundra, men nästan!
Som junior/ Young rider behöver man inte kvala till MSV eller St Georg på nationell tävling.

I år är mitt sista YR år så jag har nästa glömt alla regler, för jag har bara tävlat 1 gång!!! :(
 
Tror det stämmer, men jag tror även att man kan kvala genom att rida LA:5 (nationell) med 62%.

Sen får vi hoppas att någon som kan det hela kan komma in och rätta oss. ;)
 
Du behöver inte kvala tiill Regional st George men du behöver rid 2 ggr 62 % under samma eller föregående år för att få rida på nationell, men jag tror det räcker om du kvalar i MsvA. jag har för mig att du då även är start berättigad tom interm.
 
nej man kan inte kvala i LA:5 :D (ganska stor skillnad på LA:5 och St George oxå)
Inga kval att tävla på regional tävling, till Nationell behövs ETT kval på 62% i Msv A eller ST George på regional tävling.

För att rida Intemediere krävs 62% i Nationell St George.
 
Äh, jag har bara surrat ihop det. Fick för mig att St:George låg efter LA:5 i min förvirring, men det är klart att det är rätt stor skillnad. :p
 
Har för mig att ett kval på 62 % i regional msv A räcker tom. SB1 på nationell tävling. Därefter krävs 62% i nationell Int.1 eller SB1 för att få rida Int.II och högre.
För nationell tävling krävs kval på 62 % på regional tävling även i LA och Msv.
(hej fio, long time no see! Vann SM IGEN o var med på TV nyheterna - sydnytt- häromdagen! Ligger i startgroparna inför EM. :) )
 
Alla ovan har tämligen rätt, för ett förtydligande:

1. För att få rida LA på nationell tävling måste du därinnan rida EN start på minst 62% i regional LA för att kvala.

2. För att få rida MsvB på nationell tävling måste du rida EN start på minst 62% i reg. MsvB.

3. För att få rida George/Int1 el SB:1 på nationell tävling (Int1 och SB:1 finns bara på nationella tävlingar) måste du rida EN start på minst 62% i reg. MsvA:1/George.

MsvA:1 går att jämställa med fd. Svenska S:t George.

MsvA:1, S:t George och Int1 räknas alla som MsvA-nivå. Dvs de sista medelsvåra klasserna. Om de två senare inte hade »namn« skulle de i princip kunna heta MsvA:2 och MsvA:3...

SB:1 = Svår B, Int2 och Grand Prix (samt GPKür) är de tre klasserna på SVÅR nivå.
 

Liknande trådar

Hoppning Det kan vara jag som fattar ovanligt trögt :-) Men hur och på vilka tävlingar kan man kvala till detta? Det gäller en d-ponny och...
Svar
1
· Visningar
1 067
Dressyr Snälla kan någon hjälpa mig att förstå de nya kvalificeringsreglerna? Jag har kvalat i msv b:5 så jag får starta msv a:1 & s:t George...
Svar
3
· Visningar
2 170
Senast: Heineken86
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: Jeps
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 865
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp