Kvalitet på Henri de Rivel

Amk

Trådstartare
Jag går i funderingarna på att köpa ett träns från Henri de Rivel, men har inte känt på ett sådant träns (köper online).

Hur är kvaliteten på lädret?

Sv: Kvalitet på Henri de Rivel

Tycker kvalitén motsvarar priset, så jag tycker dom är prisvärda, har inget sånt träns själv men har känt på i affär.

Man får ju vad man betalar för.
Jag är nöjd med mitt Hdr träns, det är väl ingen superkvalitet men det är mjukt och smidigt, skulle kunna tänka mig att köpa ett till :)

Köpte ett HdR träns med remontgrimma i vintras.
Tycker att det är mjukt o fint i lädret. Hittills nöjd med det!
Enda nackdelen på mitt träns är att nosgrimman är lite stor, min häst har liten nos, så jag fick göra extrahål....

träns vet jag inte men mina HdR stigläder i kalvskinn är de bästa jag haft i hela mitt liv :love: så mjuka och har inte töjt sig en millimeter på 4 år.

Det låter som att det är helt ok då. Köpte ett träns från EQL som jag älskar, men kanske får byta märke eftersom de tagit slut hos återförsäljaren.

Tack alla som svarat!

Jag vet inte med just tränsen men har en lädergrimma från Hdr. Den är mycket fin i lädret måste jag säga. :love: Även om man jämför med de lite dyrare märkena så jag är helnöjd! Den är dock inköpt till ena unghästen i våras och hon har bara använt den vid ett fåtal tillfällen (treårstestet och ngn mer gång, samt vid provningen) eftersom hon har gått på bete i sommar. Jag kan alltså inte svara för hållbarheten.

Men som sagt helnöjd som det är just nu, det är ett prisvärt läder.

Mvh Jate Volim

Liknande trådar

Utrustning Har någon tips på mjuka ridkängor? Gärna i läder. Mina fötter är tyvärr superkänsliga och jag får lätt skavsår eller ont, alltså är...
Svar
0
· Visningar
144
Senast: NilHe
·
Utrustning Köpte ett begagnat träns, och hela tränset hade fått sig ett oljebad! 🫣 Där det bara är läder har jag lyckats få det ok genom att...
Svar
5
· Visningar
891
Senast: Fibusen
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Träning Någon som testar core by D - band och kan uttala sig om dessa jämfört med equiband? Jag har känt på core by D och de känns i kvalitet...
Svar
4
· Visningar
387
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka