Att den svenska gentlemannen är död har väl ingenting med däckbyte eller att kvinnor inte klarar sig själv. Jag tycker att männen blir mer och mer töntiga ju äldre jag blir. Jag är 47 år gammal. Jag vill ha en man jag är attraherad av. Jag attraheras inte av män som vill att jag ska jaga dem. Jag attraheras inte av män med känslorna på utsidan utan kontroll. Jag attraheras inte av en man som är svag, varken fysiskt eller mentalt.
Med det sagt behöver jag ingen skogshuggare eller machoman. Jag är snarare attraherad en mer välstruken man. Men jag hatar verkligen att vara den starkare personen jämt. Att alltid behöva få ta ansvar, att alltid behöva hantera någons känslor mm. Och eftersom jag är sån så är jag singel.Jag orkar inte med inkompetensen många män besitter. Hur kan man älska någon som ens jämlike när han inte ens känner sig själv, kan hantera sina känslor på ett vettigt sätt och blir gnällig så fort det är någonting. Ju äldre jag blir ju mer tycker jag att män ska man up. Väx upp och bete er som folk.
Jamen precis, de viktigaste påsarna att bära (och packa upp) är det emotionella bagaget! Och orka med män som vägrar handskas med sig själva...