Kvinnor som dras till Mördare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, hoppades få en vettig diskussion med kanske några länkar till undersökningar osv. Men man får gärna lufta egna åsikter så länge man inte ser dom som en absolut sanning om man inte har fakta på bordet eller väldigt mkt kunskap i ämnet.
Men sök undersökningar själv? Du kan inte be andra göra ditt jobb åt dig. Du är ju dessutom en sån som verkar se din egen åsikt som absolut sanning även när du inte har fakta på bordet eller någon kunskap i ämnet så jag personligen skulle vilja se lite ödmjukhet från dig innan jag anstränger mig.
 
https://www.psychologytoday.com/us/blog/head-games/201310/why-do-women-fall-bad-boys

"In order to investigate this question, Carter and his team presented 128 female undergraduates with the descriptions of two types of male characters: Dark Triads and controls. The high Dark Triad self- description encompassed traits from the "Dirty Dozen" measure, which includes: a desire for attention, admiration, favors, and prestige; the manipulation, exploitation, deceit and flattery of others; a lack of remorse, morality concerns and sensitivity, and cynicism. (The ‘Dirty Dozen’ is a condensed version of the Narcissistic Personality Inventory, Mach-IV, and Psychopathy Scale-III). The control self-description purposefully matched the high Dark Triad description, but it dropped out the dark personality traits. "

"What did Carter and his colleagues find? Women found the Dark Triad personality more attractive than the control. This result is in keeping with previous studies in which Dark Triad men reported their increased level of sexual success. "

"Dark Triad men may be effective charmers and manipulators, furthering their success at short-term mating. The authors are also careful to note that though women rated the DT character as comparatively more attractive "

Verkar som att många av dessa farliga män kan vara mycket charmiga och duktiga på att manipulera också...
Det förklarar ju dock inte varför kvinnor tar kontakt med dom från början. Det vet dom ju inte förrän dom träffas.
 
Jag finner det bara fascinerande och det skulle vara intressant att veta hur dessa personer tänker eller inte tänker ?
Men om vi ska återgå till din trådstart...
Tror du att ett hästforum består av kvinnor som dras till "badboys" och nu känner sig sugna på att förklara det för dig? Varför lyfta frågan här istället för att tex söka rätt på information på andra håll, det finns säkert nån nyhetsartikel (kanske nåt liknande den du länkade) där det berättas mer om dessa kvinnor och deras beteende som du verkar vara så himla intresserad av.
 
Då skulle jag rekommendera dig att googla. Jag är ingen expert inom fakta och diskussionsforum. Men jag TROR att det finns bättre forum med mer kvalificerad information än på ett forum som ursprungligen är menat för personer som är intresserade av hästar.

Spinner vidare.
Ytterligare ett problem är ju att man ofta faktiskt inte vet vilken kunskap och erfarenhet andra som skriver på ett diskussionsforum har. Om Lisa kastar fram en åsikt i en sån här tråd och Nisse protesterar högljutt kan det ju faktiskt vara av intresse att veta om Lisa har doktorerat i rättspsykologi och Nisse å sin sida går i gymnasiet fortfarande.
 
https://www.psychologytoday.com/us/blog/head-games/201310/why-do-women-fall-bad-boys

Det förklarar ju dock inte varför kvinnor tar kontakt med dom från början. Det vet dom ju inte förrän dom träffas.
Men om du inte tycker att du hittar svar i en artikel du googlat fram (ändå pluspoäng på att du ansträngt dig lite), vad får dig att tro att ett hästforum kan ge dig mer svar?

Och om du vill komma på egna konspirationsteorier och få medhåll kan jag rekommendera minst ett annat forum som kommer passa betydligt bättre 😊
 
Spinner vidare.
Ytterligare ett problem är ju att man ofta faktiskt inte vet vilken kunskap och erfarenhet andra som skriver på ett diskussionsforum har. Om Lisa kastar fram en åsikt i en sån här tråd och Nisse protesterar högljutt kan det ju faktiskt vara av intresse att veta om Lisa har doktorerat i rättspsykologi och Nisse å sin sida går i gymnasiet fortfarande.
Japp, så sant. (Men givetvis har väl Nisse rätt eftersom en kanadensisk mysogynist håller med honom?)
 
https://www.psychologytoday.com/us/blog/evolution-the-self/201204/why-do-women-fall-serial-killers

"
In her post, “Women Who Love Serial Killers,” PT blogger, Katherine Ramsland, offers some suggestions about why some women can be so attracted to, or hopelessly beguiled by, the most terrifying of human predators. At first, she provides explanations from the women themselves, women who actually married these dangerously unhinged criminals. Their reasons (somewhat elaborated here) include the assumptions that:

  • their love can transform the convict: from cunning and cruel, to caring, concerned, and compassionate.
  • there’s a wounded child nested somewhere inside the killer that can be healed through a devoted nurturance that only they can provide.
  • they might share the killer’s media spotlight, and so triumphantly emerge from their anonymity, and maybe in the process even land a book or movie deal (an aspiration about as cynical as it is narcissistic and self-serving).
"
Consciously, most women would like their men to be kind, empathic, understanding, and respectful. But there’s something in their native wiring that makes a great many of them susceptible to “bad boys.” Possibly because, as the authors quote Angela Knight as reflecting (in a sentiment that echoes the conclusions of most evolutionary psychologists): “[Their] inner cavewoman knows Doormat Man would become Sabertooth Tiger Lunch in short order” (p .97).

Då är vi tillbaka till biologi då och min första teori i topic :).
 
Men om vi ska återgå till din trådstart...
Tror du att ett hästforum består av kvinnor som dras till "badboys" och nu känner sig sugna på att förklara det för dig? Varför lyfta frågan här istället för att tex söka rätt på information på andra håll, det finns säkert nån nyhetsartikel (kanske nåt liknande den du länkade) där det berättas mer om dessa kvinnor och deras beteende som du verkar vara så himla intresserad av.
Är dock fortfarande intresserad av ditt svar på detta. Eller vill du att jag ska komma med mina teorier och åsikter först innan du ämnar uttrycka dig ytterligare?
 
Nu är jag gudomligt snäll. Men om man vill läsa mer än bara en artikel så kan man gotta ner sig i det här examensarbetet, som är smockfullt med länkar till vidare läsning. Det har visserligen några år på nacken och handlar enbart om kvinnor(underlaget för att studera män är som sagt mycket begränsat) men det finns ändå en del matnyttigt. Den första delen handlar om hur kvinnor kommer i kontakt med männen och är inte relevant för den här diskussionen, delen som resonerar om VARFÖR de tar kontakt med dem börjar på sidan 33.

https://digital.usfsp.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1119&context=honorstheses
 
Nu är jag gudomligt snäll. Men om man vill läsa mer än bara en artikel så kan man gotta ner sig i det här examensarbetet, som är smockfullt med länkar till vidare läsning. Det har visserligen några år på nacken och handlar enbart om kvinnor(underlaget för att studera män är som sagt mycket begränsat) men det finns ändå en del matnyttigt. Den första delen handlar om hur kvinnor kommer i kontakt med männen och är inte relevant för den här diskussionen, delen som resonerar om VARFÖR de tar kontakt med dem börjar på sidan 33.

https://digital.usfsp.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1119&context=honorstheses

Ok, tack för länken.
Men hade varit trevligt om du hade citerat de relevanta bitarna :).
 
Men om vi ska återgå till din trådstart...
Tror du att ett hästforum består av kvinnor som dras till "badboys" och nu känner sig sugna på att förklara det för dig? Varför lyfta frågan här istället för att tex söka rätt på information på andra håll, det finns säkert nån nyhetsartikel (kanske nåt liknande den du länkade) där det berättas mer om dessa kvinnor och deras beteende som du verkar vara så himla intresserad av.


Är dock fortfarande intresserad av ditt svar på detta. Eller vill du att jag ska komma med mina teorier och åsikter först innan du ämnar uttrycka dig ytterligare?

Gör ett sista försök med denna fråga dock. Skulle gissa att fler än jag undrar. @Hero
 
Eftersom du har läst den.
Vad är din slutas utav artikeln ?

Vad menar du att jag skulle dra en slutsats om? Jag läste för att få insikt och kunskap eftersom jag tyckte ämnet var spännande.

Det som jag tycker är intressant i arbetet är det som tas upp om "maladaptive love styles" som följd av att man t ex blivit utsatt för övergrepp. Det knyter ihop väl till vad som kommer fram om bakgrunden till de kvinnor som inlett förhållanden med kriminella män.
 
Gör ett sista försök med denna fråga dock. Skulle gissa att fler än jag undrar.

Varför diskutera nåt annat än hästfrågor här då ?
Varför lägger tex en bukefalist upp en fråga om vilken dator dom ska köpa när det finns datanörds forum som kan svara på frågan bättre ?

Mitt svar är väl att det handlar om kvinnor som faller för bad boys och buke är ett kvinnodominerat forum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp