Kvinnor som dras till Mördare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det är inte alls OT. Om diskussionen är varför "kvinnor dras till mördare" och din teori är att en av förklaringarna är att kvinnor dras till s k "alfamän" så är det väl i högsta grad relevant att reda ut vad som definierar en alfaman?

Om man kan definiera alla mördare som "alfamän". Det tror jag inte man kan.
 
Det är inte vad jag anser.
Istället för att svara på era funderingar om mina åsikter.
Så skulle jag vilja höra era :).

Jag trodde du ville diskutera frågan "varför dras kvinnor till mördare", då kan ju en utgångspunkt vara att redogöra för din teori.

Du har fått flera förslag på vad det kan bero på, men det blir ju liksom inget av det heller.

Känner mig rätt förvirrad nu över vad trådens syfte är, för att vara ärlig.
 
Jag trodde du ville diskutera frågan "varför dras kvinnor till mördare", då kan ju en utgångspunkt vara att redogöra för din teori.

Du har fått flera förslag på vad det kan bero på, men det blir ju liksom inget av det heller.

Känner mig rätt förvirrad nu över vad trådens syfte är, för att vara ärlig.
Kvinnor är onda och gillar inte Vanliga Hyggliga Killar™?
 
Jag trodde du ville diskutera frågan "varför dras kvinnor till mördare", då kan ju en utgångspunkt vara att redogöra för din teori.

Du har fått flera förslag på vad det kan bero på, men det blir ju liksom inget av det heller.

Känner mig rätt förvirrad nu över vad trådens syfte är, för att vara ärlig.

Jag vill höra era åsikter. Hittils har jag bara hört dig ifrågasätta mina utan några egna.
 
Jag vill höra era åsikter. Hittils har jag bara hört dig ifrågasätta mina utan några egna.

Fast ärligt, läs igen då.

Jag får även be om ursäkt, trodde du ville diskutera och att man fick vara delaktig i diskussionen även genom att svara på andra inlägg än ursprungsfrågan. Det var nog för otydligt att det var en enkelriktad fråga som bara skulle besvaras mycket enkelt, utan att diskuteras och/eller ifrågasättas (som annars är rätt vanligt i diskussionsforum). My bad!
 
Det är inte vad jag anser.
Istället för att svara på era funderingar om mina åsikter.
Så skulle jag vilja höra era :).

Jag tycker inte att åsikter från människor här som, kanske med något enstaka undantag, inte har någon kunskap i ämnet är särskilt intressant. Även om det inte finns särskilt mycket forskat på ämnet så föredrar jag att läsa vad fackpersoner skriver om hybristofili än rena spekulationer.
 
Fast ärligt, läs igen då.

Jag får även be om ursäkt, trodde du ville diskutera och att man fick vara delaktig i diskussionen även genom att svara på andra inlägg än ursprungsfrågan. Det var nog för otydligt att det var en enkelriktad fråga som bara skulle besvaras mycket enkelt, utan att diskuteras och/eller ifrågasättas (som annars är rätt vanligt i diskussionsforum). My bad!

Jag sitter inte på alla svar.
Särskilt inte i denna fråga. Annars hade jag inte skapat den.
Jag har säkert fel på många punkter och inte minst uttryckt mig klumpigt.
 
Det är inte vad jag anser.
Istället för att svara på era funderingar om mina åsikter.
Så skulle jag vilja höra era :).

Men för att föra en konstruktiv diskussion så måste deltagarna framföra en teori/åsikter som de kan diskutera utifrån. Du anser, av vad du tidigare skrivit, att mördare är alfahanar, men ändrade dig senare till att mördare även är betahanar? Korrekt? Du anser vidare att kvinnor attraheras av farliga män, dvs mördare? Korrekt? Du drar då slutsatsen att fler 'farliga' män, dvs mördare, föds pga att kvinnlig biologi gör att de attraheras av mördare? Korrekt?

Då är frågan, vilken jag redan ställt. Hur förklarar du att det i dagens Sverige finns så få mördare, när det enligt din evolutionära teori tvärtom borde finnas fler mördare än för säg 200 år sedan i Sverige.
 
Jag tycker inte att åsikter från människor här som, kanske med något enstaka undantag, inte har någon kunskap i ämnet är särskilt intressant. Även om det inte finns särskilt mycket forskat på ämnet så föredrar jag att läsa vad fackpersoner skriver om hybristofili än rena spekulationer.

Där håller jag med. Tyvärr är det sällan man får någon fakta.
 
Jag sitter inte på alla svar.
Särskilt inte i denna fråga. Annars hade jag inte skapat den.
Jag har säkert fel på många punkter och inte minst uttryckt mig klumpigt.

Redan i mitt första inlägg i tråden frågade jag vad du vill diskutera, det har jag FORTFARANDE inte klart för mig. Ditt svar var att du hade teorier men de fick gärna motbevisas, men jag har FORTFARANDE inte fattat vad dina teorier innebär. Minst sagt svårt att bemöta!
 
Om man kan definiera alla mördare som "alfamän". Det tror jag inte man kan.

Tja, i och med att jag inte ens vet VAD som definierar en alfaman så har jag lite svårt att uttala mig om det. Men jag har svårt att förstå varför du öht tog upp kvinnors dragning till alfamän om det inte är något som går att applicera på fall där mördare får uppmärksamhet och kärleksbrev.
 
Redan i mitt första inlägg i tråden frågade jag vad du vill diskutera, det har jag FORTFARANDE inte klart för mig. Ditt svar var att du hade teorier men de fick gärna motbevisas, men jag har FORTFARANDE inte fattat vad dina teorier innebär. Minst sagt svårt att bemöta!

Du behöver inte bemöta dom och måste inte bemöta dom.
Tänkte om det fanns någon som satt på mer kunskap om ämnet än mig.
 
Men du har ju själv ingen fakta? Ska du liksom bara slänga ut diskussionsämnen och förvänta dig att alla andra ger dig bra nog argument när du inte vet själv?

Nej, hoppades få en vettig diskussion med kanske några länkar till undersökningar osv. Men man får gärna lufta egna åsikter så länge man inte ser dom som en absolut sanning om man inte har fakta på bordet eller väldigt mkt kunskap i ämnet.
 
Du behöver inte bemöta dom och måste inte bemöta dom.
Tänkte om det fanns någon som satt på mer kunskap om ämnet än mig.
Då skulle jag rekommendera dig att googla. Jag är ingen expert inom fakta och diskussionsforum. Men jag TROR att det finns bättre forum med mer kvalificerad information än på ett forum som ursprungligen är menat för personer som är intresserade av hästar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp