Kvinnor väljer män efter inkomst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Venus var ideal bilden av en kvinna, och det var flest män (om inte alla?) som gjorde dessa konstverk. Dvs ideal bilden har inte alltid varit en smal kvinna, det är så @VLMF menar tror jag.
Nja, Venus bilden kanske var idealkvinnan för den konstnären. Inte för män i allmänhet.
 
För det första, tjejgissar? Vad är det? Helt ärligt, jag vill veta.

För det andra, jag nämnde specifikt att dessa kvinnor var från runt slutet av 1800-talet - om du nu inte menar 1880-talet, vad har 80-talet med det att göra?

Det är när tjejer gissar.
Motsvarigheten till killgissa.
 
För det andra, jag nämnde specifikt att dessa kvinnor var från runt slutet av 1800-talet - om du nu inte menar 1880-talet, vad har 80-talet med det att göra?
:laugh::laugh::laugh:

Alltså kudos till er som orkar! Ni borde få nån form av medalj eller nåt.

@Hero Det här måste ju vara fantastiskt goda nyheter för dig? De skäl du brukar uppge till att de (onda, usla) kvinnorna inte vill ha dig beror ju på saker man inte kan göra nåt åt, men inkomst är ju en konkret grej du kan ändra på. Happy hunting!
 
Jorå, har du ?
" Nu visar en stor studie vid Karolinska institutet att risken för missbildningar börjar öka så smått redan vid ett bmi över 25, alltså en lätt övervikt. "
:crazy: Fortfarande finns det ett spann mellan underviktig och bmi över 25. 25 % av svenska kvinnor som var gravida hade ett bmi över 25. Alltså är det 75% av de gravida kvinnorna som har ett bmi under 25.
 
Fast nu framhäver jag verkligen inga självklara sanningar, jag nämner teorier. Jag menar också, som sagt, att kvinnor vid makten i samhällen inte automatiskt medför att kvinnorna i samhället under dem drar fördel av det.

Kanske är jag också lite pessimist - jag har tyvärr svårt att tänka mig samhällen där män och kvinnor levt helt jämställt och där det inte förekommit maktstrukturer (läs ex-vis sexuellt våld) där män haft övertaget. OM dessa förekommit blir jag väldigt, väldigt glad för det skulle isåfall bevisa att det är möjligt. Just nu känns det som att där fortfarande är en väldigt lång väg att gå.

Vad jag vände mig emot i början var att "det var säkert så" (ang stenåldern). Klart man kan komma med antaganden och teorier, men skriv då något i stil med "jag antar" eller "om det var så att"?

Jag har inte sagt något om total jämställdhet eller noll förekomst av sexuellt våld!? (Och ingen annan heller, väl?) Jag har vänt mig mot den biologistiska "förklaringen" av ojämställdhet, partnerval, osv.
 
Jag begär givetvis inte "forskningsnivå" på diskussionen, men när man säger att saker är på ett visst sätt, konstaterar historiska fakta på det sättet, då blir det väldigt märkligt om det i själva verket är en myt?

Som jag skrev så spånade jag på ett mer lättsamt sätt så då är det ju onödigt att åter igen säga att jag hävdar fakta, när jag redan förklarat en gång att det inte var så jag menade. Men ja det blev märkligt och då kan man svara ”Det där är en vanlig myt men stämmer inte” så hade det inte varit mer med det.
 
Som jag skrev så spånade jag på ett mer lättsamt sätt så då är det ju onödigt att åter igen säga att jag hävdar fakta, när jag redan förklarat en gång att det inte var så jag menade. Men ja det blev märkligt och då kan man svara ”Det där är en vanlig myt men stämmer inte” så hade det inte varit mer med det.

Det hade jag gjort om jag var säker, men det är jag inte? Det här är inte mitt område och det var länge sen jag läste något alls om det. Det var alltså inte avsett som något slags fälla att fråga om ni hade någon källa, utan jag undrade om det var så att det var fakta. Mina minnen är minst sagt dimmiga i ämnet.
 
Är tonen hård på grund av människosyn och värderingar eller bara hård som i realistisk tycker du? Eller hur menar du?

Nej jag menade att det var lite väl grovt generaliserat och inte helt sant heller. Det finns lata rövhattar till män i alla samhällsskikt och med alla utbildningsnivåer, likväl som drivna och analytiska. Sen att driv och analytisk förmåga har en viss koppling till utbildning - absolut. Men jag upplevde att bilden som förmedlades i tråden kring utbildade vs. icke-utbildade män kändes förenklad.
 
Iom att kvinnor väljer högutbildade män blir ju dom lågutbildade utanför?
Jag fattar fortfarande inte vad allt ditt rotande i ”vad kvinnor söker efter” ska kunna leda till. Kvinnor och män av alla storlekar, alla typer av livsstilar, yrken osv. verkar kunna möta någon att älska i nöd och lust. Det är ju inte en homogen typ av människor som hittar kärleken?

Mer ”go with the flow”, och mindre analyserande så är chansen att hitta kärleken betydligt större.
 
:laugh::laugh::laugh:

Alltså kudos till er som orkar! Ni borde få nån form av medalj eller nåt.

@Hero Det här måste ju vara fantastiskt goda nyheter för dig? De skäl du brukar uppge till att de (onda, usla) kvinnorna inte vill ha dig beror ju på saker man inte kan göra nåt åt, men inkomst är ju en konkret grej du kan ändra på. Happy hunting!

Vad roligt att du kunde titta in! Som kvinnan i lådan ;):laugh:

Nu är vi ju OT. Men kan väl svara dig ändå, eftersom du gjorde besväret.
Vad gäller inkomst tror jag inte jag kommer påverka den så mkt mer nämnvärt. Därför att jag tycker livet har så mkt mer att ge än jobb. Dessutom är det svårt att bli RIK på inkomst då inkomsten beskattas så mkt i Sverige. Det är lättare att bli rik på kapitalförvaltning. Så kvinnor borde kolla mer på bankkontot än inkomst och utbildning ;)
 
Vad roligt att du kunde titta in! Som kvinnan i lådan ;):laugh:

Nu är vi ju OT. Men kan väl svara dig ändå, eftersom du gjorde besväret.
Vad gäller inkomst tror jag inte jag kommer påverka den så mkt mer nämnvärt. Därför att jag tycker livet har så mkt mer att ge än jobb. Dessutom är det svårt att bli RIK på inkomst då inkomsten beskattas så mkt i Sverige. Det är lättare att bli rik på kapitalförvaltning. Så kvinnor borde kolla mer på bankkontot än inkomst och utbildning ;)
Nu får jag nog protestera lite, som man då alltså.
Det handlar om karisma, en framgångsrik man har en "air" av laissez-faire omkring sig, ett sätt
som säger att "här är jag". Take it or leave it, jag är som jag är. En del gillar det en del hatar det, men ingen lämnas oberörd, kanske nåt att lägga på minnet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp