Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

@sjoberga Vad får dig att tro att jag lever långt ifrån verkligheten? Att SD förtalas är nog alla medvetna om och jag lägger ingen åsikt i vad de är eller inte just för att jag enbart ser och hör negativ respons om dem. Vilket givetvis ändå får en att börja tänka ifall så många människor kan ha fel?

Det har hänt massor med jämställdheten, men att den skulle nått ett likvärdigt stadie mellan män och kvinnor? Nä det tycker jag inte. Räcker vi jämför lönerna så spricker den bubblan ganska så omgående
 
@sjoberga Vad får dig att tro att jag lever långt ifrån verkligheten? Att SD förtalas är nog alla medvetna om och jag lägger ingen åsikt i vad de är eller inte just för att jag enbart ser och hör negativ respons om dem. Vilket givetvis ändå får en att börja tänka ifall så många människor kan ha fel?

Det har hänt massor med jämställdheten, men att den skulle nått ett likvärdigt stadie mellan män och kvinnor? Nä det tycker jag inte. Räcker vi jämför lönerna så spricker den bubblan ganska så omgående

Du tror inte att det ligger ganska mycket ironi bakom de flesta inläggen de senaste sidorna?

Jag tror att de flesta förstår att SDs uttalande om att kvinnor ska ta lite ansvar och inte vara så gnälliga - inte innebär att vi har ett jämställt samhälle.
 
SD-företrädare påstår att jämställdhet mellan könen är uppnått redan.
SD-företrädare påstår att kvinnor som blir misshandlade är gnälliga och får skylla sig själva att de inte drar därifrån.
SD-företrädare påstår att strävan efter jämställdhet inte har med jämställdhet att göra.

Jag/vi ironiserar kraftigt över dessa verklighetsfrånvända ståndpunkter. Ber om ursäkt om ironin inte trillat igenom.

Om Bagdad Bob:
"Han blev världskänd under invasionen av Irak 2003, då han efterhand som Saddamregimens ställning blev alltmer utsatt gav allt mer verklighetsfrämmande och bisarra kommentarer till det rådande läget."
 
Ingen fara - ibland lever ironin lite väl länge kanske...

Fast jag kan inte låta bli att fortsätta; båda dessa SD-företrädare bor i Dalarna. Kanske är det DÄR jämställdheten är uppnådd. Jag har inte nånsin besökt Dalarna och kanske ligger paradiset just där?
 
SD-företrädare påstår att jämställdhet mellan könen är uppnått redan.
SD-företrädare påstår att kvinnor som blir misshandlade är gnälliga och får skylla sig själva att de inte drar därifrån.
SD-företrädare påstår att strävan efter jämställdhet inte har med jämställdhet att göra.

Ändå ska de tydligen starta något sorts jämställdhetsprogram. Konstig sak att lägga resurser på om jämställdhet mellan könen redan är uppnått.

Men det är klart, partiet står förstås inte bakom vad dessa företrädare sagt.
 
Ingen fara - ibland lever ironin lite väl länge kanske...

Fast jag kan inte låta bli att fortsätta; båda dessa SD-företrädare bor i Dalarna. Kanske är det DÄR jämställdheten är uppnådd. Jag har inte nånsin besökt Dalarna och kanske ligger paradiset just där?
Bah! Dalarna kommer säkerligen att bli jämlikt så småningom. Men inte redan idag, och absolut inte tack vare mig. Jag har flytt Dalarna... :cautious:
 
Kan det vara så att snacket om att jämställdhet inte har med feminism och genus alls att göra (vilket är en omdefinition av vedertagna begrepp, men whatever) - har att göra med att det nya jämställdhetsprogrammet handlar om att politiker ska vara mer jämställda? Att det inte ska spela någon roll om man har rasism och främlingsfientlighet som utgångspunkt, man ska få lika mycket makt ändå?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 379
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 226
Senast: Whoever
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 129
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp