Kvinnosyn [VAR: Dejting - en ny tråd]

Till pontiacfarmer...Men .... Nu fortsätter du att bara tycka synd om dig skälv.
Du väljer ju också bort kvinnor- de som var i din ålder som du inte vill dansa med. Men det är ok att du är kräsen men kvinnor får inte vara det?
Har hänt 3 ggr -på 1 år å 1o krogbesök...kompisars fruar som tycker synd om en för att ingen vill dansa när jag frågar .......

Låter som det var ett lyckat drag av dig att skapa en ny profil för att få honom mindre velig! Han var kanske för säker innan på att han hade dig och inte behövde jobba på det?

Ibland får jag lite känslan av att nätdejtare hänger kvar "bara lite till" för att se om något bättre dyker upp. Det är ju så enkelt att ha den där profilen.
Vet inte hur länge han haft sin men längre än mig. Min är lite över 3 mån. Efter 1½ mån insåg jag att den inte tillförde mycket nytt.
Kanske han insett nu att han hittar inget bättre än mig :laugh:
(Och det skrev jag med massa ironi)

Jag har blivit så att säga "räddad" flera ggr på krogen av sympatiska killar som avbrutit olika typer av trakasserier och sagt ifrån. Senast häromveckan när det var en man som var enormt efterhängsen (och berusad) och framhärdade med att vilja prata med mig, sätta sig bredvid, se mig djupt i ögonen och hålla hand fast att jag försökte få honom att förstå att jag inte var intresserad utan bara ville hänga med mina kompisar (och det sa jag till honom, artigt och trevligt). Lösningen blev till slut en killkompis på var sida om mig så att han inte kunde sätta sig bredvid och att de förklarade för honom att han uppenbart inte var välkommen, att jag har sagt ifrån. Sjukt att det skall behövas.

Så sjukt när det blir så tydligt att män lyssnar på män medan kvinnors ord inte har någon som helst tyngd. "Lämna mig ifred" är bara en mindre vägbula medan "lämna min kvinna ifred" är ett tydligt stopptecken.

:yuck:

Så sjukt när det blir så tydligt att män lyssnar på män medan kvinnors ord inte har någon som helst tyngd. "Lämna mig ifred" är bara en mindre vägbula medan "lämna min kvinna ifred" är ett tydligt stopptecken.

Gräsligt och säger så fruktansvärt mycket om hur det ser ut i samhället idag.

Frågan var varför du verkar bara vilja träffa yngre tjejer. Du uttryckte fig nedlåtande om 50-åringar som tar kontakt med dig på krogen. De är ju i din ålder så varför undrar du varför de tar kontakt med dig?
Precis, @pontiacfarmer det var ungefär kontentan. Varför är det så konstigt att en 50-åring är intresserad av dig när du själv inte har problem med att ragga på 30-åringar?

@pontiacfarmer

Du klagar över att kvinnor inte vill dansa med eller ens tala med dig, du klagar över att de som nyper dig i rumpan är 50+, du klagar över att din tjejkompis utnyttjar dig, du klagar över i stort sett allt som kvinnor gör eller inte gör mot dig.

Vad är du ute efter med det? Att en tjej ska vara ihop med dig för att hon tycker synd om dig?

Bland det MINST attraktiva jag kan komma på är killar som ömkar sig själva för att ingen kvinna ser vilket kap de är.

@pontiacfarmer Släpp det puckot som dumpade dig med de orden, det var ju inte vidare sympatiskt av henne. Och ta inte åt dig av de orden. Du har din klädstil som du trivs med, alla behöver inte vara "sexiga" och män har en tendens att tappa håret när de blir äldre. Det begriper en trevlig tjej. Jobba med din självkänsla och använd inte grottmanstekniker (alltså att fälla kommentarer om främmande tjejer) utan behandla tjejer/kvinnor som människor och var aldrig självömkande när du pratar med dem vare sig det är på nätet eller i verkligheten så kommer du att lyckas mycket bättre i sökandet efter en partner.

Om det inte hjälper med artigt och trevligt så kan man ju alltid säga ifrån på skarpen.
Ja absolut, jag blev bara så förvånad över att det skulle behövas, att han inte fattade att jag sa ifrån, hade glömt bort hur det kan vara med vissa individer på krogen. Plus att jag av erfarenhet är lite rädd för att säga ifrån allt för häftigt eftersom jag vet av erfarenhet att många berusade män blir riktigt sura och otrevliga om jag gör det. Vilket naturligtvis är ännu sjukare. Säger ifrån gör jag dock, men försöker vara lite diplomatisk vilket gör att jag (när jag lyckas) får stanna kvar i mitt eget "mood" som jag var i före trakasserierna istället för att känna mig sur och irriterad.

Ja verkligen. Först försökte en av mina vänner att få bort honom, men TVÅ killkompisar behövdes för att "bli av med honom" och blev han ändå ganska "sur", mestadels riktat mot mig.

GÖSSES................. snacka om att jag trampade i ett jordgetingbo.... först å främst så försvarar jag inte mitt agerande för många år sen i usa... jag var ju den ende i gänget som var singel...å hon var snygg å trevlig å så hetsade ju dom andra på mig... inte fasen kunde jag tro att hon var svenska..... men gjort är gjort... å by the way... vi är vänner på FB sen dess .. även nu när hon flyttat hem te svedala ju ...HEJ JENNY ....nåt är det ju som gör att man vill ta kontakt med det motsatta könet......killar är oftast blyga utan alkohol.... går en ensam kille på gatan en lördagskväll så kanske han bara nickar till när han möter nån.. men är det 3-4 kompisar å lite alkohol.. då kommer dom plumpa kommentarerna som ett brev på posten ju...kolla urringningen, schysta spiror... etc etc........ jag har en som jag tycker om när hon dyker upp på mitt jobb omålad i varselkläder.....men när hon spacklar sig å fixar löshår å svart kjol..njaee.... ja då är hon inte lika intressant som vardags tjejen ju..... SÅ..... halshugg mig.. trampa på mig.. gör vad ni vill..... diskuterar gärna Lordie ;)
Kan du förstå att inte tjejerna tycker det är så roligt att bli bedömda som om de vore hundar på utställning? Jag menar inget säger ju att det där fulla killgänget är diskreta. Sedan så är nog inte män blygare än kvinnor generellt tror jag.
Men just det där att en del män blir plumpa i grupp och ska kommentera på ett trist sätt är sorgligt enligt mig. Jag får känslan att de nästan vill imponera på varandra g

Fasen... kan inte du som är en överdängare på datorer å citat slänga ihop alla frågorna i ett inlägg så att jag får en sportslig chans å svara på dom... SNÄLLA ;)
Såhär gör du: När du ser ett inlägg du vill citera för att besvara: klicka på +citat som sitter mellan Gilla och svara nere till höger på varje inlägg. Fortsätt så tills du har en lagom samling, du kan alltså plussa på en hel hög citat från olika inlägg. Scrolla ned till svararutan och klicka på lägg in multicitat eller vad det nu står, så kommer det att komma in som det jag citerade ovan och du kan besvara det.

Men just det där att en del män blir plumpa i grupp och ska kommentera på ett trist sätt är sorgligt enligt mig. Jag får känslan att de nästan vill imponera på varandra
Ja, för mig för det direkt tankarna till gruppvåldtäkter. Har inte alls svårt att begripa att 14-åringar hetsar varandra till att våldta den däckade tjejen på festen, det är ju samma mekanismer som får män att bli grottmän och vara oförskämda och obehagliga när de umgås i grupp (med eller utan alkohol).

@pontiacfarmer Släpp det puckot som dumpade dig med de orden, det var ju inte vidare sympatiskt av henne. Och ta inte åt dig av de orden. Du har din klädstil som du trivs med, alla behöver inte vara "sexiga" och män har en tendens att tappa håret när de blir äldre. Det begriper en trevlig tjej. Jobba med din självkänsla och använd inte grottmanstekniker (alltså att fälla kommentarer om främmande tjejer) utan behandla tjejer/kvinnor som människor och var aldrig självömkande när du pratar med dem vare sig det är på nätet eller i verkligheten så kommer du att lyckas mycket bättre i sökandet efter en partner.

Ja absolut, jag blev bara så förvånad över att det skulle behövas, att han inte fattade att jag sa ifrån, hade glömt bort hur det kan vara med vissa individer på krogen. Plus att jag av erfarenhet är lite rädd för att säga ifrån allt för häftigt eftersom jag vet av erfarenhet att många berusade män blir riktigt sura och otrevliga om jag gör det. Vilket naturligtvis är ännu sjukare. Säger ifrån gör jag dock, men försöker vara lite diplomatisk vilket gör att jag (när jag lyckas) får stanna kvar i mitt eget "mood" som jag var i före trakasserierna istället för att känna mig sur och irriterad.

Ja verkligen. Först försökte en av mina vänner att få bort honom, men TVÅ killkompisar behövdes för att "bli av med honom" och blev han ändå ganska "sur", mestadels riktat mot mig.
Det puckot är än så länge den enda kvinna som pratat med mig mer än en gång i hela mitt liv ...................

@pontiacfarmer Lägg av nu, så din mamma, dina kollegor, släktingar, vänner är antingen bara män eller pratar inte med dig? :) Vore det det omvända att män aldrig ville prata med mig mer än en gång skulle jag försöka reda ut vad det beror på. Gör du det?

Det puckot är än så länge den enda kvinna som pratat med mig mer än en gång i hela mitt liv ...................

Jaha och?

Glöm henne, putsa till självförtroendet och börja prata med kvinnor som människor och se inte varenda kvinna om en potentiell partner, det kan skicka ut ganska slemmiga vibbar som få människor vill vara nära.

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 736
Senast: gullviva
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 985
Senast: monster1
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
23 940
Senast: Whoever
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Hönstråden II
  • Gps-halsband