Kycklingben

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare mizzcat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 285
M

mizzcat

Katten åt precis upp ett litet kycklingben, det var kanske 2 cm långt och ganska smalt. Kan det vara någon fara för henne eller kommer det ut av sig själv? Jag vet inte om hon bet av det eller svalde det helt.

Sv: Kycklingben

Rått eller tillagat? Råa ben är ingen som helst fara, det äter mina katter varje dag.

Tillagat från en grillad kyckling. Vi gav henne burkmat som hon åt glatt av efteråt.

Min katt tjuvade ett grillat kycklinglår och åt upp allt :o . De äter ju fåglar, möss mm utan problem så det är säkert ingen fara. Min katt mår iaf toppen! :)

Något som är bra att ge om kissen fått i sig något vasst typ ett ben är sparris på burk, det trådar upp sig och lindar sig runt föremålet i magen så minskas risken för skador på vägen ut.....

Bra tips från en veterinär när väninnans vovve hade smaskat i sig något olämpligt.

Mig veterligen grillar inte katter sina fåglar innan de äter dem. Tillagade ben blir spröda och splittras lätt till vassa spetsar. Absolut inget som hör hemma i en kattmun. Råa ben är elastiska och har ett bra tuggmotstånd, är bra för tänder och som aktivering för katten.

Har katten fått i sig råa "F-ben" kan man följa missdaisys råd.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 190
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 103
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 046
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
773
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..