Bukefalos 28 år!

L

linda746

Har fått lite olika bud, om en häst har en svullna kan man kyla ner benet med kallt vatten. Hur länge står man o kyler ner det per tillfälle? Någon hävdar att de är 10 min o någon säger tjugo minuter åt gången. En annan fråga läst mycket om Butta vad är det?
 
Sv: kyla ben

Butta är antiinflammatorisk och smärtstillande medicin.

Min pojke fick en senskada i tisdags. Vet sa då att man ska kyla minst 15 min. Jag har alltid hört 20 förut. Men efter det har jag även läst 30 min. Så det verkar vara delade meningar om det.
 
Sv: kyla ben

varför inte pröva isbalsamet som kyler mera effektivt??
 
Sv: kyla ben

ja, vatten tränger in mer och kyler på djupet. isbalsam/isspray kyler bara på ytan...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
363
Övr. Hund Hej alla. Vi fick avliva vår 16 åriga hund i somras. Det gnager mig varje dag om den stunden då jag har totalt black out. Hon...
2
Svar
25
· Visningar
2 509
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
303
Senast: IngelaH
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp