Kyldamasker

Har kommit över ett par begagnade kyldamasker liknande Finn-tack, tror jag betalade 300 kr. Tycker dom är bra, tar ur dom ur frysen och lägger dom i en kylväska innan jag åker till stallet. Håller sig kalla flera timmar, säkert en hel dag om man lägger i några kylklampar. Ska köpa mig ett par till tror jag :)

Bequine tycker jag är hutlöst dyra! Och ice-wibe, vad är meningen men att kyla och samtidigt öka blodcirkulationen? Vitsen med att kyla är väl att tillfälligt minska blodcirkulationen?

Använder ibland även isbalsam men frågan är om det verkligen har någon effekt på senor... Till det krävs det väl antingen kallvatten eller is?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 826
Anläggning Bor i ganska häst-tät kommun om ca 15000 invånare. Funderar på att bygga mellanstor anläggning för inackorderingar. Detta skall finnas... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
9 851
Senast: Mabuse
·
Gnägg Jag och min syster är så kluvna över hur vi ska göra med stallplats. Skulle inte haft någon tanke på att flytta, om det inte vore så att...
Svar
18
· Visningar
2 640
Senast: Linnea_
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 621
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka