Lacka hjälm.

via

Trådstartare
Travhjälmar lackas ju, likaså hockeyhjälmar.
Jah har trots detta hört att man inte ska lacka hjälmar, för att det kan skada plasten.
Stämmer detta? Eller kan man kanske lacka med vissa färger?
Min doter har nämligen en jättefin ridhjälm, med hästar på. Snart har hon dock vuxit ur den, och de större storlekarna finns inte med motiv. Jag funderade på då om man kanske kunde lacka, och airbrushmåla ett motiv.
Någon som vet något om detta?
 
Sv: Lacka hjälm.

jag är travmänniska och alla jag känner i princip har motivlackade hjälmar. och jag har aldrig hört något om att det skulle skada plasten och säkerheten på de. men man kanske använder nån speciell lack som inte skadar då?
 
Sv: Lacka hjälm.

Precis. Det är bl a det jag undrar. Dessutom kanske det skiljer i material? Travhjälmars ytterhölje är ju tjockare än ridhjälmars dito, upplever jag det som.
 
Sv: Lacka hjälm.

Jösses. Snacka om slintande fingrar..."jah" och "doter". Hoppas att ni förstår vad jag skriver ändå.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 497
Senast: Grazing
·
Utrustning Hej på er! Jag är verkligen i behov av att köpa en ny ridhjälm, min är avramlad med flera gånger, den är även väldigt gammal samt sitter...
Svar
8
· Visningar
1 706
Senast: mowglieee
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 671
Senast: cassiopeja
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 610
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp