lädertömmar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Uddatyp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 169
U

Uddatyp

var finns de att köpa?
har kollat på massor av ställen.
o dom ja har hittat e väldigt jätte dyra..
finns inga billigare nånstans?

eller de va inget..hitta just ett par...men de e ponnytömmar?
är 8 meter tillräckligt långt för o tömmköra med?

ne..kom på att dom va för korta...mina i vävband e 16 meter så går nog inte.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: lädertömmar?

Jag vet faktiskt inte, men jag tror att lädertömmar brukar vara dyra, men om du vill komma undan billigt kanske du borde köpa ett par begagnade?
Men annars får du ju spara ihop till ett par lite dyrare, man får vad man betalar för deter det ju:D

jo..har märkt detta...har letat begagnade men finns inte så många..alltid selar till o sånt.
får väl helt enkelt spara...nångång i framtiden får man säkert råd..o dom ja har i vävband funkar ju faktiskt okej så länge de inte blåser.

Jo det är klart, men om du inte använder dem så ofta så är det kanske inte lönt att lägga ut pengar på dem heller?

Lädertömmar är dyra om man jämför med syntet tom Börjes tar nästan 500kr för de kortaste. Varför vill du ha läder?

Jag tycker att läder är oslagbart.

Sparar hellre och köper rejäla grejer om det är så att jag inte har råd direkt. Köpte mina läder på Lillhästen i Stav, 16 m naturfärgade tror att priset låg på ca 800 kr.

Jag skulle rekomendera att köpa minst 14 m för tömkörning.

har tömmkört med lädertömmar en gång och dom va mycke bättre än dom andra..fick mycke bättre stöd..funkade mycke lättare.
sen tömmkör ja ganska mycke nu...

Jag letar också lädertömmar som inte är för breda och inte svindyra. Textiltömmarna är hopplösa att tömköra med tycker jag. Om du hittar några så tala om var är du snäll.

Jagköpte ett par från granngården, nu minns jag inte vad de kostade, men har för mig att de var billigare än vad jag sett på andra ställen. 600-700 kanske. 16 meters lädertömmar i bra kvalite.

Börjes har olika varianter och längder. Titta under flikarna Travutrustning, Körutrustning och Longering så har du olika varianter. Det står inte längd på alla så det får man väl fråga.

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 859
Senast: Squie
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
10 342
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Diskbråck
  • Smitare - hur gör ni?