Läckande batterier till fjärrkontrollen

alazzi

Trådstartare
Skulle byta kanal och fjärrkontrollen var stendöd. Öppnade batteriluckan och batterierna hade läckt. Letar överallt och de batterier jag hittar har också läckt. Fint. Givetvis helgdag imorgon och allt är stängt. Möjligen har bensinmacken batterier. Hoppas att det hjälper med nya batterier. Gjorde rent fjärren så gott det gick. Risk att jag behöver en ny fjärr?

Kan man köpa ny fjärr oavsett märke eller hur gör man om fjärren är trasig?
 
Skulle byta kanal och fjärrkontrollen var stendöd. Öppnade batteriluckan och batterierna hade läckt. Letar överallt och de batterier jag hittar har också läckt. Fint. Givetvis helgdag imorgon och allt är stängt. Möjligen har bensinmacken batterier. Hoppas att det hjälper med nya batterier. Gjorde rent fjärren så gott det gick. Risk att jag behöver en ny fjärr?

Kan man köpa ny fjärr oavsett märke eller hur gör man om fjärren är trasig?
Det borde bli okej med nya batterier.
om du inte man få tag i en fjärr av det märke du har brukar det finnas universalfjärrar att köpa, av varierande kvalitet, och pris. Men de flesta brukar funka någonstans mellan toppen och hyggligt av universalarna.
 
Det borde bli okej med nya batterier.
om du inte man få tag i en fjärr av det märke du har brukar det finnas universalfjärrar att köpa, av varierande kvalitet, och pris. Men de flesta brukar funka någonstans mellan toppen och hyggligt av universalarna.
Åh så bra! Jag såg framför mig en tv fri period tills det blir ordnat. Köper batterier först och provar.
 
Skulle byta kanal och fjärrkontrollen var stendöd. Öppnade batteriluckan och batterierna hade läckt. Letar överallt och de batterier jag hittar har också läckt. Fint. Givetvis helgdag imorgon och allt är stängt. Möjligen har bensinmacken batterier. Hoppas att det hjälper med nya batterier. Gjorde rent fjärren så gott det gick. Risk att jag behöver en ny fjärr?

Kan man köpa ny fjärr oavsett märke eller hur gör man om fjärren är trasig?
Märkligt att batterierna läckt?
Det har jag bara varit med om på RIKTIGT gamla saker.

I min batterilåda i kylen har jag aldrig nånsin hittat läckande batterier fastän en del legat i åratal där?:confused:
 
Märkligt att batterierna läckt?
Det har jag bara varit med om på RIKTIGT gamla saker.

I min batterilåda i kylen har jag aldrig nånsin hittat läckande batterier fastän en del legat i åratal där?:confused:
Hittade 3 ytterligare batterier som hade läckt. Två sätt i en annan fjärrkontroll som nu är helt trasig.

Förvarar du batterier kallt så klarar de sig givetvis bättre.
 
Märkligt att batterierna läckt?
Det har jag bara varit med om på RIKTIGT gamla saker.

I min batterilåda i kylen har jag aldrig nånsin hittat läckande batterier fastän en del legat i åratal där?:confused:
Tror det är skillnad när de sitter i någon apparat. Har aldrig heller sett läckande batterier som bara legat.
Däremot har jag varit med om det i en undantag tv-dosa med batterier kvar i, och något annat som anävdes väldigt sällan. Minns tyvärr inte vad det senare var.

Edit: Under punkt två här finns lite info om vadsom händer och vad som är bra att tvätta med.
https://www.paristokierratys.fi/sv/atervinning/sakerhet/
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 236
Senast: alazzi
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 697
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
7 564
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp