Läder "damaskerna"

T

Tusen

Läder \"damaskerna\"

från Börjes,dessa:

7157.jpg


Är det någon som har dem? Vad tycker ni om dem? Håller de bra/sitter bra?
 
Re: Läder \"damaskerna\"

Har bakskydden, är riktigt nöjd med dom men har ingen aning om framskydden.
 
Re: Läder \"damaskerna\"

Har ingen erfarenhet av just dom men skulle nog satsa på en rejälare modell. Har för mig nån sa att piggarna lossnar på dom?
 
Re: Läder \"damaskerna\"

det står att man ska skruva åt dom före användning.. då borde det nog hålla..
 
Re: Läder \"damaskerna\"

Oj då, vad synd. Tyckte de va fina, men kanske lite väl billiga. :smirk:

Tycker dessa:

af27s(3).jpg


liknande från prestige är så himla dyra :(


Någon mer med erfarenhet av de billiga?
 
Re: Läder \"damaskerna\"

Aha! Då kanske de inte är så dumma ändå då ;)
 
Re: Läder \"damaskerna\"

jag har dem .. fast i shettisstorlek :) tycker de är bra man får bara se till att skruva fast "plupparna".
 
Re: Läder \"damaskerna\"

Jag har dem! Både fram och bak... Är jättenöjd med dem!!! :) Tycker att de sitter bra, och de har hållt jättebra än så länge iaf! :p Har haft de sen i somras och använd dem ganska mycket på båda mina halvblod. Det har blivit lite "repor" på dem, men inte mer... Piggarna blir lite lösa efter ett tag, men då är det bara att skruva åt dem så sitter de igen. För det priset tycker jag de är helt suveräna! :love: Snygga dessutom... :p
 
Re: Läder \"damaskerna\"

Har haft sånna! Jag tyckte inte om dom. HÅRDA var de, trots att jag smörjde dom! Nej, sånna vill jag inte ha igen!
 
Re: Läder \"damaskerna\"

Jo dom känns ju väldigt hårda i affären iallafall, vet inte hur pass mycket de mjuknar (allt läder är ju "hårt" i början, men bättre läder mjuknar väl snabbare efter användning än vad billigt läder gör).
Har oxå hört att piggarna lossnar lätt. Problemet med piggarna borde väl va att dom kan lossna väldigt lätt efter att man skruvat åt dem ett antal ggr? Själva fästena o gängorna borde ju slitas så att piggarna ramlar av även om man skruvar fast dem?

Visst de är ju så billiga så man kan ju alltid prova dem, men jag skulle nog köpa ett par dyrare läderskydd med annan låsanordning än piggar.
Har du tur så håller just dina par skydd, men har du otur går de sönder eller förblir hårda :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Fiorano
·
Utrustning Det är fuktigt i sadelkammaren och det finns bara en liten avfuktare som inte riktigt räcker till. Läder som inte används så ofta börjar...
2
Svar
30
· Visningar
1 971
Senast: Blyger
·
Utrustning Nu i UF tider så kollar jag och några vänner runt med idéen att börja tillverka framförallt läderprodukter och vi är intresserade av vad...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 560
Senast: Acer
·
Utrustning Tjo, sitter här å smörjer läder och tänkte byta till mina nyköpta (beggade) sidostycken, som råka va ps of sweden (det säljarn hade...
Svar
8
· Visningar
488
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp