Lädervård, utbruten från "Köp och sälj - gnälltråd II"

beställd Tib tvålen nu och neatsfoot oil 🙂

Skall man undvika glyceringtvålen eller kan jag använde den på mina andra produkter?
Gissar på det bara är min sadel som är kalvskinn?
Du kan säkert använda glycerintvålen till det andra lädret, du märker om det inte blir bra då är det bara att gå över till såpan.
 
Upplever inte att lädret blir matt av paraffinolja. Är den olja jag tycker en får bäst resultat med. Mjukt utan att det töjer sig och fin yta.
 
Upplever inte att lädret blir matt av paraffinolja. Är den olja jag tycker en får bäst resultat med. Mjukt utan att det töjer sig och fin yta.

Jag köpte ett billigt Hööksträns och dränkte det i paraffinolja då det var ganska torrt och tråkigt. Blev helt förstört av det 🙃
Jag körde paraffinolja på min nya, väldigt stela sele. De sämsta bitarna dränkte jag. Funkade utmärkt :)
 

Liknande trådar

Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
37 38 39
Svar
773
· Visningar
214 869
Senast: tinaiva
·
  • Låst
Utrustning Mike har på begäran skrivit en faktatråd om lädervård som jag ankrar och låter ligga överst på sidan. Tack Mike! För att läder skall må...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
21 324
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp