Lämplig pocketbok? (SvA, ungdomar)

Nyanlända? De hade väl bott i Sverige mellan två och tre år?


Parentes kanske - du räknas som nyanländ i två år efter att du fått uppehållstillstånd, det är under den perioden som du som vuxen har rätt till etableringsersättning och tillhör etableringsenheten på AF. Du får ex 6 månader på folkhögskola för etableringskurs som sedan övergår i SFI, samt har rätt till en del extrastöd. Barn/ungdomar går introduktionsklasser. Så två-tre år är gränsfall, men även de som befinner sig i etablering kan ha varit i Sverige lika länge rent fysiskt, då det tar så lång till att få uppehållstillståndet.
 
Parentes kanske - du räknas som nyanländ i två år efter att du fått uppehållstillstånd, det är under den perioden som du som vuxen har rätt till etableringsersättning och tillhör etableringsenheten på AF. Du får ex 6 månader på folkhögskola för etableringskurs som sedan övergår i SFI, samt har rätt till en del extrastöd. Barn/ungdomar går introduktionsklasser. Så två-tre år är gränsfall, men även de som befinner sig i etablering kan ha varit i Sverige lika länge rent fysiskt, då det tar så lång till att få uppehållstillståndet.
Ah okej, jättetack för informationen :).
 

Liknande trådar

Kultur Jag har insett att det blir mycket lättare att läsa kurslitteratur och liknande om jag även läser skönlitterära verk på min fritid. Så...
2
Svar
38
· Visningar
1 766
Senast: Exile
·
Tjatter Det här blir långsökt, men Buke är ju känt för att hitta de mest svåråtkomliga svar, så jag testar. Som ung älskade jag Anais Nins...
Svar
13
· Visningar
980
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 672
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp