Längd på klippt päls

B

blondi3958

Hur mycket hår bör jag låta vara kvar efter klippningen?
Alltså hur långt skall håret som jag har klippt vara ca.?
 
ingen som vet?
Vad har ni för långd, ca. efter att ni klippt dom?
 
öhhh...??

vet inte om jag är ute och seglar, men man ställer väl inte in saxen på något särskilt? :confused:
man klipper väl bara??
har aldrig funderat på detta!!

MVH
Annelie
 
Re: öhhh...??

ockej :D
Jag trode det fanns olika lägen, det finns det på vissa tror jag :o
 
Re: öhhh...??

ockej :bow:
Ville bara höra runt lite utifall att det finns en sådan inställning på den.
Skall hyra en och vet inte vad det är för något :crazy:
 
Jag har en AlfaLaval-klippare som är två år gammal ... gammal men inte fornhistorisk ... och TYVÄRR kan jag inte ställa in längden på den. Har inte sett någon klippare man kan göra det med ... förutom till människor ... men skulle gärna ha en sån.
 
Re: öhhh...??

Jag har även sett kippmaskiner eller rättare sagt att man kan köpa skär som klipper olika längd
 
Re: öhhh...??

nja, dom klipper inte olika längd så egt, men dom klipper tätare, så att allt håret klipps bort, veterinärer har såna. Sen så finns det ju koskär och fårskär, men det ska du inte ha. Säg bara att du ska klippa häst så får du rätt sorts skär!!
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Efter avslutad cancerbehandling håller håret på att växa ut. Jag var hos herrfrisör för uppklippning i början men nu börjar det bli...
Svar
11
· Visningar
1 227
Senast: Gnist
·
Kläder & Bli fin Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Sel
·
Kläder & Bli fin Håller på och spara ut till min naturliga hårfärg som är ca 30% vitt/grått och resten typ mörk cendré (ljusare på sommaren). Har låtit...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: Praefatio
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
2
Svar
29
· Visningar
1 678
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp