Ny frisyr, hjälp!

sthu

Trådstartare
Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå till frisören :p

Nu behöver jag hjälp med lämplig frisyr!
Vad skulle passa mig? Ursäkta den något dåliga bilden
IMG20240203061028.jpg


Jag gillar långt hår, men oftast hamnar det uppsatt i en hästsvans.. Det är ganska mycket självfall i det, blir rätt lockigt med rätt behandling.

Jag är dessutom bekväm och orkar, som synes, inte piffa något vidare.
 
Jag tycker det var en fin bild.
Var det inte du som klippte ganska kort page heter det väl förut efter tips här? Det minns jag att jag tyckte blev fint på dig, ganska säker på att det var du.
 
Jag tycker det var en fin bild.
Var det inte du som klippte ganska kort page heter det väl förut efter tips här? Det minns jag att jag tyckte blev fint på dig, ganska säker på att det var du.
Jag kapade av allt för några år sen, det gjorde jag. Rakat i nacken och längre fram (en Karen-frisyr inser jag nu :o ).
Kanske skulle ta och köra på något sånt igen.
 
Googlat runt lite på vad som är trendigt, men inget känns riktigt som jag. Jag är rätt säker på att en en vanlig page eller bob kommer göra att lockarna lägger sig inåt på ena sidan och utåt på andra, ser ju lagom stylish ut. Likadant med lugg, den kommer locka sig som den vill åt höger och vänster.
Vill inte sitta hos frisören och inte ha en aning om vad jag vill.. Han är visserligen väldigt duktig, men jag tycker om att ha en slags plan.
 
Det förstår jag! Då slår jag ett slag för gardinlugg! Tror det hade passat ditt ansikte perfekt. :)
Har kikat lite på det, men problemet är att mitt hår korvar sig på ett osmickrande sätt när jag klipper lugg eller luggliknande uppklippningar. En lock inåt och en utåt liksom. Kräver mycket styling för att bli snyggt och jag vill inte behöva styla.
 
Jag har i ett svagt ögonblick bokat frisör på måndag. Det var länge sen jag klippte mig, säkert 8-9 månader sen.. Jag gillar inte att gå till frisören :p

Nu behöver jag hjälp med lämplig frisyr!
Vad skulle passa mig? Ursäkta den något dåliga bildenVisa bifogad fil 138155

Jag gillar långt hår, men oftast hamnar det uppsatt i en hästsvans.. Det är ganska mycket självfall i det, blir rätt lockigt med rätt behandling.

Jag är dessutom bekväm och orkar, som synes, inte piffa något vidare.
IMG_3438.jpeg


Något liknande detta tänker jag. Funkar ju fint med självfall också.
 
Eftersom det ska vara en amningsfrissa skulle jag antingen klippt det tillräckligt kort att det inte faller i ögonen alt tillräckligt långt att ha det i en hästsvans/hålla det borta från ansiktet med en klämma.
 
Eftersom det ska vara en amningsfrissa skulle jag antingen klippt det tillräckligt kort att det inte faller i ögonen alt tillräckligt långt att ha det i en hästsvans/hålla det borta från ansiktet med en klämma.
Jo ungefär så långt har jag med kommit :D Men det är liksom ingen frisyr.. och inte till mycket hjälp för frisören heller. "Hej, jag vill ha antingen långt eller kort hår idag"
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 537
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Hej hej! Ska försöka hålla mig kort men endå få med allt relevant. Jag importerade min häst i november förra året. När han kom så hade...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 506
Senast: Piaff
·
Kropp & Själ Jag har börjat tröttna på mitt långa hår. Det är väl fint och så, men det är så tråkigt. Det sitter nästan alltid i en hästsvans eller...
2
Svar
33
· Visningar
5 884
Kropp & Själ Jag behöver hjälp! Det är dags att gå till frisören igen känner jag för att färga utväxten och klippa lite. Jag har inte så långt hår...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp